Extern ip gebruiken i.p.v intern ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Beste helpmij-ers,

Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb namelijk een file server (via poort 80 en 21), en een webserver (poort 8080 en 443).
Dit werkt allemaal prima en als ik het lokale ip pak (192.168.1.2 & 192.168.1.3) dan kom ik ook op de pagina's.
Echter als ik mijn externe ip pak (hierna vernoemd als 12.34.567.89) dan kom ik nergens.

Ga ik naar mijn externe IP van buitenaf (ander netwerk) dan kom ik netjes op de website(zoals het hoort).

Nu dacht ik, ah nieuwe router(linksys ea6400 i.p.v linksys e4200 dus nat redirection zal wel aanstaan.
Ik heb die optie dus uitgezet in de router en.... daar gaat het mis :P

Ik kan er nu nog niet op via het externe ip als ik het lokaal probeer, iemand ideeen?

PS: er is in dit geval een goede reden dat ik het externe IP adres zelf wil gebruiken, suggesties om gewoon het interne IP te gebruiken , met eventuele goede argumenten, zou ik dan ook vriendelijk willen vragen achterwegen te laten.

Met groet, Rick van Lieshout

Eyecandy: eyecandy.png

ik had laatst hetzelfde probleem, een backup servertje deed het prima, intern + extern ip vanaf intern netwerk werkte, toen schakelde ik terug naar de gewone server, zelfde setup dacht ik maar intern werkte inderdaad het externe adres niet meer.
Nu had ik tegelijk problemen met het lokale netwerk vanaf die server en na lang zoeken de gehele firewall gedeinstaleerd en overgestapt op een andere, daarna werkte alles weer.

Oftewel, kijk grondig of de firewall van je server niet in de weg zit, en in de Xampp configuratie bestanden of er geluisterd wordt op specifieke IP's of alle.

Hoi,

Dat kan een beveiliging zijn van de router of de software, maar ik heb het niet zo.

ik had laatst hetzelfde probleem, een backup servertje deed het prima, intern + extern ip vanaf intern netwerk werkte, toen schakelde ik terug naar de gewone server, zelfde setup dacht ik maar intern werkte inderdaad het externe adres niet meer.
Nu had ik tegelijk problemen met het lokale netwerk vanaf die server en na lang zoeken de gehele firewall gedeinstaleerd en overgestapt op een andere, daarna werkte alles weer.

Oftewel, kijk grondig of de firewall van je server niet in de weg zit, en in de Xampp configuratie bestanden of er geluisterd wordt op specifieke IP's of alle.

Daar had ik aan gedacht en heb gfewoon alle firewalls en andere denkbare beveiliging uitgezet (denk ik, want wat een k*t menu is dat masrt wifi....) en helaas nog niets.

Het kan niet aan xampp liggen aangezien mijn file server met ISS werkt en daar doet hij het ook niet

Ik had Comodo Internet Security, had deze in Game mode gezet, uitzonderingen toegevoegd, via menu uitgeschakelt, processen uitgezet en geblokeerd.
Maar de firewall had een driver/protocol in de netwerkkaarten geinstaleerd waardoor ook zonder het programma zelf verkeer werd gefilterd.
Nadat ik de firewall compleet deinstaleerde werkte het wel, ik zou zeggen probeer het, het lijkt erop dat je nu door de firewall wordt lastig gevallen.

Ik heb alles al uitgezet dat met beveiliging of de firewall te maken heeft :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan