Extern scherm voor laptop via nVidia kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire V3-771G laptop. Nu wil ik mijn Samsung 22" SA300 als monitor hiervoor gebruiken. Het probleem is dat de laptop automatisch de Intel(R) HD Graphics 4000 op het moederbord ingebouwde grafische kaart hieraan toewijst, maar ik wil mijn nVidia GT630M gebruiken met dit scherm.

Ik heb geprobeerd om via (mijn laptop staat in het engels) "Screen Resolution -> Detect -> Available display output on: NVIDIA GeForce GT 630M -> Try to connect anyway on: VGA" het scherm
aan de nvidia kaart toe te wijzen, zonder succes. Het scherm is trouwens aangesloten met een VGA kabel. Windows zet automatisch de SA300 apart en krijgt dan de Intel kaart als input.
De laptop maakt wel een extra scherm aan naast m'n SA300, maar er is geen monitor hieraan toegewezen.

Ik heb ook geprobeerd om in Nvidia control panel de nvidia kaart als de standaard video kaart in te stellen. Energie besparing staat op High Performance.

Roeney

Laatst bewerkt:
Er zijn een groot aantal verschillende typen Aspire V3-771G zie hier: http://tweakers.net/product/316327/acer-aspire-v3-771g/
Welke hiervan heeft u precies?
Wat mij verder opvalt is dat al de typen die ik zie allemaal een Nvidia/GForce-video chipset hebben en geen van allen een Intel video chipset. Daarom is het wat lastig uw vraag te beantwoorden.

Ik heb de Acer Aspire V3-771G-73636G50Makk. De Nvidia kaart is een extra ingebouwde video kaart, de Intel is de videokaart op het moederbord.

Ik heb gezocht in de handleiding voor de laptop maar er stond niets over aan/uitzetten van de geintegreerde videokaart.
U zal dus zelf even in de BIOS moeten kijkn bij het onderdeel Geintegreerde hardware (of zo iets). Op F2 drukken bij het starten van de laptop brengt u in de BIOS.

Als dat gevonden is ziet u of het mogelijk is de standaard videokaart uit te zetten zodat de externe videokaart gebruikt gaat worden.
Als dat niet kan zou ik geen andere oplossing weten.

Dan kunt u het beste contact opnemen met de winkel waar u de externe videokaart heeft gekocht; wellicht dat die nog wat trucs weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan