Extern scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Omdat ik steeds meer op mijn laptop thuis werk, maar dit scherm niet ideaal vind ben ik opzoek naar een 2e scherm.
Wat ik wil gaan gebruiken zodat ik met mijn laptop scherm en dit scherm tegelijk kan gaan werken.

Ik wil het ook gaan gebruiken voor spelletjes en films op te kijken. mijn bureau is zo'n 80 cm diep en daar moet hij op komen.

Kan iemand mij advies geven waar ik op moet letten?

LCD/TFT/LED?

Goede afmeting om op te werken bij een afstand van maximaal 80 cm?

Ik wil maximaal 200 euro er aan uitgeven.

Het enigste dat ik tot nu toe zeker wil is dat er duidelijk contrast is bij donkere gebieden, bij veel schermen zie ik dat alles wat in de buurt van zwart komt automatisch helemaal zwart wordt. (weet niet of dit met schem type te maken heeft of met contrast)

Ik heb nog nooit gezien dat je bij een laptop met twee beeldschermen kan werken. Je kan wel op beide schermen hetzelfde tonen. Verder zal ik een fullHD scherm kopen. Ten tweede hangt de keuze van een scherm ervaan af welke interfaces je hebt. Dat zal helpen een voorstel te maken.

Hallo, dit is over het algemeen standaard bij programmeerwerk.
Je kunt een beeldscherm gewoon koppelen en met windows toets + p instellen als uitbreiding.
Ik werk met windows 7.

Wat Lutz mogelijk bedoelt is dat als je 2 schermen hebt/gebruikt van verschillende resolutie/afmetingen dan gaat het óf niet werken óf er niet (bijster) goed uitzien als je Uitbreiden kiest.
Bij ons op het werk doet mijn collega dat ook, en dan heb je op 2 schermen dezelfde resolutie, maar omdat de TFT zo veel groter is dan het scherm van de laptop betekent het dat het Uitgebreide desktop op de TFT ergens in het midden van het scherm staat, met dikke zwarte randen erom heen, natuurlijk ook niet op dezelfde fysieke hoogte als het getoonde bureaublad van het laptopscherm etc.

Tijs.

Dit is onzin, ik koppel mijn laptop altijd als ik op school of werk ben aan een extern scherm, je kunt dan kiezen voor uitbreiden en dan de resolutie voor dit 2e scherm instellen.
Ik gebruik zelfs de televisie op full hd om films op af te spelen via hdmi.

Ik vind "onzin" overdreven taalgebruik: Ook al stel je per monitor een aparte resolutie in, dan kun je nog steeds niet spreken van mooi kijken van het ene scherm naar het andere (vanwege de afmetingen die niet op elkaar aansluiten (verschillende hoogte, bijv.) én de afwijkende resolutie).

Tijs.

Ik denk wij moeten eerst weten of de laptop wel of niet verschillende schermen met verschillende resoluties ondersteunt...
Of anders om: neem je laptop mee naar je favoriete computerboer, en test door of het werkt. Wij kunnen hier nog lang en breed erover discuteren weles, nietes, of zo, maar dat levert je geen wijsheid op.

Zoals eerder aangegeven heb ik mijn laptop al gebruikt op school op andere schermen en op televisies.
ER IS DUS GEEN TWIJFEL OF HET WERKT!
de vraag is alleen waar ik op moet letten.
wat is bete led isp TFT

wat is de minimale breedte (ervaringen)

dus het gaat meet om wat een goed beeldscherm is dan of het werkt want dat weet ik namelijk al.

Bij voorbaat dank.

Welke aansluitingen heeft de laptop? En ik vindt je toon een beetje ongepast. Wij zijn vrijwilligers, dus onbetaald. Een foute opmerking betekend geen antwoord.

Dus wees gewaarschuwd.

De reacties hier verbazen me nogal. OP vraagt waar hij op moet letten bij het aanschaffen van een extra beeldscherm om deze te gebruiken als extra scherm naast zijn huidige laptop-scherm. Dat de resolutie/afmetingen van de schermen afwijken maakt helemaal niets uit. Je kunt gewoon een scherm aansluiten en deze als extern beeldscherm gebruiken, zoals OP ook duidelijk aangeeft. De reacties blijven steeds off-topic.

CRT-schermen zijn de oude met een dikke bak erachter, daarna kwam TFT, daarna LCD en de nieuwste technologie van tegenwoordig zijn de LED-schermen. Zelf gebruik ik voor mijn desktop 2 x 24 inch TFT beeldschermen van Philips. Prima kleurenkwaliteit en verder geen last van zwarte gebieden o.i.d. Persoonlijk vind ik TFT niet heel veel verschillen van LCD en LED. LED is alleen soms wat donkerder als er geen externe lichtbron aanwezig is.

Een van de nieuwe schermen op de markt is de Dell UltraSharp. Als je echt van goede kwaliteit houdt zou ik voor dat scherm gaan. Verder bij het kopen van een scherm zou ik vooral letten op het formaat en de resolutie. 24 inch, 1920*1200 pixels is mijn persoonlijke favoriet omdat er veel op het scherm past door de hoge resolutie en het scherm groot is. Verder zou ik er nog op letten dat het scherm 'mat' is en niet glanzend, want als het glanzend is 'spiegelt' het heel erg en dan kan je soms dingen niet echt goed zien.

Succes,

Marcel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan