Extern verbinden met FreeBSD 6.3 Server in Prive Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chosen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Beste Helpmij helpers,

Ik heb sinds kort (een weekje) een eigen FreeBSD webserver opgezet, ik heb dus een week FreeBSD ervaring.
Hij is momenteel nog niet af, ik heb er nog geen Apache/PHP/MySQL opgezet.
Ik heb echter nu wel een vraag waar ik enorm mee zit.

Ik verduidelijk eerst hoe alles is opgezet.

Ik heb een Modem/Router van XS4ALL daarop heb ik mijn Server + 2 PC's aangesloten.
ik kan heel goed naar de server pingen, vanuit thuis, dus mijn privé netwerk (192.168.178.x).
Ik kan ook via SSH met Putty in de server komen en zo nodig wijzigingen aanbrengen.

Ik wil dit ook kunnen doen van een PC buiten mijn netwerk dus via werk/school/ of bij een vriend o.i.d. Hoe kan ik dit oplossen.

Als er iets nog niet duidelijk is, hoor ik het graag, want ja wat heb ik aan een server die ik van buitenaf niet eens kan benaderen :)

Alvast Bedankt voor de reacties,

Chosen

Opgelost

Beste mensen,

Ik heb mijn probleem opgelost door simpelweg de poort naar de server te openen via mijn Router. Het gaat om poortnummer 22, dit is volgens mij de standaard poort voor SSH.

Chosen

Laatst bewerkt:
Als je je server via een knap adres wilt kunnen benaderen kan je het beste een account aanmaken bij dyndns.org. Dat is gratis en je kan met een client als ddclient periodiek je ip updaten. Ik neem aan dat jij, net als de rest van nederland, een min of meer dynamisch ip adres hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan