External Hard Disk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Estan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Estan

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Hallo

Ik heb een external hard disk gekocht.
Die disk staat nu in NTFS maar omdat mijn meeste foto's,..... nog op mijn oudere pc (windows 98) staan wil ik die op mijn nieuwere pc plaatsen(windows XP) daarvoor moet ik die disk in FAT32 krijgen, in de handleiding staat dat ik dat moet doen met Partition Magic??? Maar zo werkt het niet. Heeft er iemand een oplossing

Dank

Leg uit wat je wilt

Als die nieuwe schijf nog leeg is, kun je hem gewoon formateren in XP, let op dat je eerst partities maakt niet groter dan 32 gig omdat XP (zijnde een broertje van 2000) niet groter dan 32 gig in FAT32 formateert.
Let op 98 kan 127 gig formateren en dat kunnen 2K en XP ook lezen (maar dus niet maken).

Dus in XP:
eerst partitie verwijderen.
Nieuwe primaire partitie maken 32 Gig.
Extended partitie maken. De grootte maakt niet uit maar een veelvoud van 32 gig is handig (of alles als je dat wilt).
In extended partitie logische stations maken van 32 Gig.

Het handeltje moet natuurlijk geformateerd worden in FAT32, maar dat begrijp je wel.

Is er een kortere weg? JA

Twee ethernet kaarten en een crosskabel en overpompen maar.

Eric.

Laatst bewerkt:
Dear Mister vanSchagen

Zijn probleem is dat 98 geen NTFS kan lezen. Dus wat moet hij met een 250 gig op NTFS.

Eric.

Re: Dear Mister vanSchagen

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Zijn probleem is dat 98 geen NTFS kan lezen. Dus wat moet hij met een 250 gig op NTFS.

Eric.
Je hebt gelijk ,ik heb mijn bericht verwijderd,sorry

Of te wel, als PM8 het niet kan dan ben ik bang dat er geen oplossing voor is, je kunt een bestandsindeling van NTFS niet terug zetten naar FAT32, wel andersom maar daar hebben we nu even niets aan.
Maar inderdaad, als je 2 pc's tot je beschikking hebt, dan zou je het via een intern netwerkje kunnen doen.

LET Op

Extended Problems (short XP) en 2K hebbben de hinderlijke eigenschap extra drives op dynamisch te zetten. In 2000 vraagt hij dan of je een handtekening wilt zetten en XP vraagt mogelijk niets (weet ik niet zeker).

98 kan geen dynamische schijven zien. Dus moet je hem formateren als standaard schijf.

Je kunt dus ook in 98 gaan formateren na de partitie in XP verwijderd te hebben. Dan kun je dus met fdisk een 127 gig partitie maken.

Als je in XP partities maakt kan ook maar dan niet formateren.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan