External IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Ik heb een poos terug iemand geholpen met hoe je je external IP adres krijgt! Dit ging via internet. Je ging via VB naar een Internetsite waar je external IP opstond en zette die dan in een Textbox! Wat ik nu graag wil is het External IP adres krijgen zonder dat je internet hoeft te gebruiken. Dus echt ergens uit je computer halen.

Weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt.

Greetz Ronald:thumb:

Als je een router gebruikt zal dat niet gaan, omdat je pc dan niet het externe ip-adres krijgt maar de WAN kant van de router.

Als je niet het internet op wilt gaan in dat geval, dan zul je de router moeten bevragen voor welk ip-adres die heeft toegewezen gekregen. Dat betekent dus inloggen op de router, de juiste pagina oproepen (vaak Status of iets dergelijks geheten), en daar het toegewezen externe adres eruit vissen.

Succes,

Tijs.

Je IP adres krijg je of van een server op het internet of wordt door je provider statisch ingesteld (dan krijg je het ook wel van een server, maar net iets anders). Als je dus die server niet kan bereiken (omdat je dus niet aangesloten bent op internet) krijg je dat IP dus ook nooit.

Wat je er overigens mee wilt bereiken is me niet helemaal duidelijk. Als je het graag in je PC wilt hebben vaststaan, dan kan je het in de alternatieve configuratie opnemen, maar het heeft geen zin, want wat moet je PC er dan mee doen. Je hebt nog meer aan een apipa adres en dat wordt automatisch aan je netwerkkaart toegekend als er geen IP ingesteld is, of als de DHCP niet bereikt kan worden.

Zonder internet is er geen sprake van een extern IP, er is immers geen extern netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan