Externe behuizing of Externe HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LukeV

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik heb vorig jaar een Diginote externe behuizing gekocht waar ik mijn oude Maxtor HD in heb gedaan. Deze sluit ik aan op mijn laptop. Na een paar maanden begon hij echter raar te doen. Ik kan nu niet meer op 1 van de 2 stations. Als ik er met de muis op klik, maakt hij een krakend vastloopgeluidje en er gaat een paars lampje branden. Vervolgens vraagt hij om de schijf te formatteren. Zou dit defect alleen door mijn HD kunnen komen, of doordat ik de hardware niet altijd op de juiste manier heb verwijderd (via het pictogrammetje rechts onderin beeld)?

En wat is beter en het goedkoopst? Een nieuwe losse harde schijf kopen voor mijn externe behuizing of een complete externe schijf?

En waar moet ik op letten wat betreft de kwaliteit?

Om vast te stellen of het om een defecte schijf, dan wel de techniek in de behuizing gaat sluit je hem aan op een andere pc/laptop.
Werkt hij daarop wél, dan ligt het kennelijk aan (de software op) je huidige laptop.

Sluit ook eens een andere kabel aan tussen je externe schijf en de computer. Je weet maar nooit ....

Werkt hij ook op een andere computer niet, dan moet je nog vaststellen of het aan de techniek in de behuizing ligt, of aan de schijf zelf.
Wellicht heb je zelf nog een andere schijf liggen, of heeft iemand in je kennissenkring er één (zeker dat die wel in orde is hè) en die plaats je in de behuizing.
Werkt dat wel, dan weet je - na voorgaande stappen - dat de boosdoener vrijwel zeker de harde schijf is.
Je kunt in principe dan natuurlijk gewoon de Diginote blijven gebruiken en daar een nieuwe schijf in zetten.
Of het béter is om in 1 keer een behuizing/schijf aan te schaffen of apart, is niks over te zeggen. Het één is niet beter dan het ander.
En over de prijs ...... als je de aanbiedingen in de gaten houdt, maakt het wat prijzen betreft allemaal niet zoveel uit.

Maar - nogmaals - kijk eerst eens of e.e.a. nog te 'herstellen' is of dat je alleen een andere harde schijf nodig hebt. Dat is uiteindelijk natuurlijk het voordeligst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan