externe boxen aansluiten op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Mijn moeder heeft een nieuwe samsung led tv welke in een kast staat , zij wil de tv niet tegen de muur hebben . Doordat de tv in een kast staat is het geluid slecht en dof .
Nu wil zij geen home cinema set en de tv aansluiten op haar geluidsinstallatie wil zij ook niet , deze staat nl. niet bij de tv .
Nu is er nogwel ruimte in haar tv kast waar 2 kleine luidsprekerboxen kunnen staan , nu mijn vraag , kan ik 2 home cinema boxen of van die computer boxen op de tv aansluiten en als dat kan waar moet ik op letten bij de koop ?

Mvg Hans

De TV zal waarschijnlijk een koptelefoon of RCA uitgang hebben. Als dat zo is dan kun je daar een setje PC speakers op aansluiten. De speakers moeten in dat geval een ingebouwde versterker hebben maar dat hebben PC speakers volgens mij altijd wel.

Hallo ,
Bijna 3 maanden verder heb ik de jbl spot gekocht , 2 pc speakers en een sub woofer .

Met een verloopkabeltje van mini jack ( vrouwtje ) naar 2 tulpstekkers kon ik de speakers op mijn lcd tv aansluiten via de variabele audio out uitgang en het resultaat een prachtig geluid . En het volume was regelbaar met de AB.
Via de koptelefoon aansluiting kreeg ik geen geluid .

Nu de speakers aangesoten op de samsung van mijn moeder via de koptelefoon aansluiting en geen geluid ( ook na de tv op externe speakers geen geluid )
Een audio uitgang zoals ik die heb zie ik niet op de samsung wel zie ik een optical uitgang voor de rest alleen maar ingangen .

Bestaat er een verloopstuk van mini jack ( vrouwtje ) naar optical ? En gaat dat werken ?

Of heeft iemand nog een andere oplossing ?

Mvg. Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan