Externe bureablad verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Hallo,

Ik zou graag gebruik willen maken van de functie extern bureablad van windows. Nu lukt me dat wel gewoon als ik twee computers binnen me netwerk laat communcieren met elkaar, maar als het dan vanaf afstand gaat, dus vanaf het internet dan maakt die geen verbinding.

Ik weet dat dat te maken heeft met de livebox en de router die er in mijn netwerk zijn opgenomen en dus tussen internet en de PC zit waar ik verbinding moet maken. Ik weet dat ik dan iets met port forwarding moet doen maar krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb zelf dus een livebox waar het internet op binne komt, deze staat in verbinding met een US Robotics 8054 router die dan weer in verbinding staat met mijn PC. De ip van mijn livebox is 192.168.1.1 en zo staat de WAN kant van mijn router ook ingesteld.
Mijn LAN-kant van de router heeft dan een ip van 192.168.123.254 en mijn pc heeft dan een IP van 192.168.123.102

Hoop dat iemand me via deze manier verder kan helpen. Heb al meerdere dingen geprobeerd maar lukt toch net niet.

Alvast bedankt
Drakie

Heb je dit al doorgelezen?
Verder valt mij op dat al je hardware niet in dezelfde range zit, misschien is dat een probleem?

ip van mijn livebox is 192.168.1.1

ja dat had ik al doorgelezen maar das niet het probleem.
En als ik al mijn hardwar wel in dezelfde range leg, dan werkt mijn internet niet meer. Dat werkten eerst wel, maar door een of andere update van wanadoo werkten dat niet meer en las ik ergens anders dat ik het zo moest instellen.

drakie zei:
ja dat had ik al doorgelezen maar das niet het probleem.
En als ik al mijn hardwar wel in dezelfde range leg, dan werkt mijn internet niet meer. Dat werkten eerst wel, maar door een of andere update van wanadoo werkten dat niet meer en las ik ergens anders dat ik het zo moest instellen.

Hmm, zou me verwonderen, maar mss sloten ze poort 3389?

Zoja, ge kunt poortnummer wijzigen (rechtstreeks in register)

Dit in sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

Wijzig portnumber in vb 3390. Verzet wel naar Decimale input.

Dan kan je via deze manier connecteren (wel port 3390 toelaten overal) start, uitvoeren, mstsc /v:mijnextenrehostname.domain.nl:3390

Indien je dit niet wilt, is VPN te overwegen.

mijn livebox is 192.168.1.1 en zo staat de WAN kant van mijn router ook ingesteld.

Ik ken een Livebox niet, maar het IP van de Livebox en Router op hetzelfde zetten, lijkt me niet goed? Maar als je internet ermee werkt, zie ik hier geen probleem. Kan je voorbeeld es 192.168.1.2 instellen en als Gateway 192.168.1.1 in de router? Kan je in de livebox ook porten forwarden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan