externe bureaublad - ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Hallo,

ik zit met een probleem. Ik heb een computer in een netwerk met linksys router zitten. Nu heb ik ingesteld dat 'verbinding maken op afstand' mag (firewall goed ingesteld), zodat ik van elk gewenste pc verbonden op internet verbinding kan maken.

Maar nu wil ik via internet met deze computer verbinding maken en dat lukt niet. Ik heb op www.watismijnip.nl getracht mijn ip adres te achterhalen, maar ik ben er achter gekomen dat hier niet het unieke ipadres van mijn computer wordt weergegeven. Dit omdat op een andere pc in mijn netwerk precies hetzelfde ip-adres door de site wordt weergegeven.

Hoe kom ik nu achter het goede ipadres om externe verbinding te maken?
 
Je moet in je linksys router de poort 3389 forwarden naar jouw computer.

Het IP adres van watismijnip.nl is je externe IP, die is dus uniek. Elke pc aangesloten op het netwerk heeft echter een ander IP.

Dus als jouw PC het netwerk-IP 192.168.1.101 heeft dan moet je dus in je router instellen dat de poort 3389 moet worden geforward naar 192.168.1.101. Vervolgens kun je dan ergens anders door middel van je externe IP inloggen op de computer met het netwerk-IP 192.168.1.101.
 
Dank voor het snelle reageren.

Het probleem blijft echter bestaan.

Ik heb begrepen dat je de poort 3389 moet open zetten en forwarden naar het netwerk ip adres van mijn pc (dat is in mijn geval 192.168.1.64)

Dan ga ik op een andere pc zitten (XP home) en probeer ik verbinding met mijn pc te maken, maar dat lukt niet.

En ik weet bijna zeker dat dat ligt aan het ip adres dat ik intyp, want naar mijn weten is het ipadres dat de website www.watismijnip.nl geeft helemaal niet uniek. En dat komt omdat de site op iedere computer in mijn netwerk hetzelfde ip-adres geeft. En dat kan natuurlijk nooit goed gaan, want dan weet een computer nooit precies met welke computer hij externe verbinding moet maken.

Ben ik te volgen?
 
je moet ook elke computer in jou netwerk een ip adres geven en dan moet het goed gaan
 
Je bent te volgen maar je hebt het niet juist.

Het externe IP is alleen van toepassing op je router.
Die zorgt ervoor dat het internet wordt gedeeld met de computers aangesloten op de router. De router op zijn beurt geeft elke pc aangesloten een uniek netwerk-IP.

watismijnip.nl laat alleen je externe IP zien. Aangezien die voor elke pc aangesloten op je netwerk hetzelfde is krijg je dus elke keer die reeks te zien. Het netwerk-IP is echter voor elke pc verschillend.

Omdat je de poort hebt geforward naar jouw pc (Door middel van het netwerk-IP) weet de router dus naar welke pc hij moet.

Je hebt toch wel een wachtwoord op je account zitten, anders werkt het volgens mij niet.
Daarnaast meende ik dat extern bureaublad alleen beschikbaar is op Win XP professional.
 
Geweldig, hij werkt. Bedankt hoor.

Ik schrijf deze reactie nu vanaf een andere computer waarmee ik externe verbinding met mijn heb gemaakt. :D
 
Waar zat de knoop nou in?
 
Ik had de poort naar meerdere lokal ipadressen geforward.

De gedachte hierachter is het feit dat de DHCP mij iedere keer een andere ipadres geeft, varierend van 192.168.1.63 tot 192.168.1.67 (dat komt natuurlijk omdat wij vier computers hebben, en wie het eerst opstart krijg het eerste ipadres)

Dus daarom dacht ik, forward hem naar alle ip adressen, omdat hij het dalijk weer niet omdat mijn computer nu een ander ipadres heeft. Maar dat is niet de oplossing.

Weet jij toevallig hoe ik dit kan oplossen?
 
DHCP uitschakelen en iedere pc een vast IP geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan