Externe bureaublad over twee schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Ik heb twee beeldschermen. Als je gebruikt maakt van remote desktop (externe bureaublad) en dan span gebruikt (mtsc /span) dan wordt de applicaties over twee hele schermen gemaximaliseerd en de taakbalk loopt door van de ene naar de andere monitor, dus links van het linkermonitor staat START en de snelstartkoppelingen en helemaal rechts van de tweede monitor staat tijd en pictogrammen. Ik zou graag START, snelstartkoppelingen, de tijd en pictogrammen samen op één scherm te zien te krijgen. Ik heb al diverse tooltjes geprobeerd en ALLEEN SplitView kan dit. Nu is de licentie van SplitView verlopen.

Ik heb momenteel Windows 7 Ultimate en de client heeft Windows 7 Professional, dan is de optie /multimon helaas niet mogelijk omdat de client 'maar' Windows 7 Professional heeft. /multimon werkt enkel bij client met Windows 7 Ultimate of Enterprise.

Ik heb ergens gelezen dat in Windows 8 dat WEL mogelijkheid heeft, maar toch is het me niet duidelijk of de functie mtsc /multimon wel zeker bij Windows 8 werkt. Zo ja, in alle versies (Windows 8.1, Windows RT en Windows 8 Pro)?
 
Bij Windows 7 kun je al enkel mstsc opend, bij tabblad "Display" een vinkje neer zetten om alle monitoren te gebruiken voor je remote sessie. Heb geen Windows 8 ter beschikking om te kijken of deze dezelfde optie mogelijkheid heeft.
 
Ja maar dan wordt de applicaties van de cliënt altijd verspreid over twee schermen en krijg je dialog tussen de twee schermen, wat niet prettig werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog getest via mijn werk laptop en nu nog thuis eens met een remote sessie over twee schermen, maar mijn aplicaties openen keurig op 1 scherm en de ander blijft vrij. Ik start mstsc zonder verdere parameter op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan