Externe Cdrom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thalmagorn

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo,

ik zit met een probleem. Wanneer ik cds wil rippen om mijn computer, duiken er storingen op.

Ik downloadde vroeger vaak illegaal via LimeWire. Na een tijd stoorde dit me en ik begon cds te kopen. Een jaartje later schafte ik me een mp4 aan en nu wil ik al mijn verzamelde cds op deze mp4 plaatsen.

Zoals ik hiervoor al gezegd had, duiken er storingen op als ik cds rip. Hiermee bedoel ik dat, niet bij alle cds, sommige liedjes storingen en haperingen bevatten. Een voorbeeldje? De cd By the Way van de Red Hot Chili Peppers heeft na het rippen enkele nummers met storingen zoals Venice Queen en Warm Tape.

Ik begon aan een oplossing te denken. Zo kocht ik een lens-cleaner in Free Record Shop maar nadat ik deze gebruikte, had ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik geprobeerd met een ander programma te rippen maar dat maakte niets uit sinds het probleem, zoals altijd, niet verdween.

Nu komt het belangrijkste deel van m'n thread. Ik vraag jullie om hulp omdat ik aan het twijfelen ben om een externe cd-lezer te kopen. Mijn computer is namelijk al redelijk oud en misschien zelfs een beetje versleten?

Bij vb dank,
Thal.

hardware

Hoe snel leest het station? Misschien kan het mogelijk daar aan liggen of de CD die mogelijk iets beschadigd is.. Gebeurd het ook in de dvd speler die het kan afspelen ook?

Hoe snel leest het station?

Bij mij staat het als 'snelst' aangeduid. Een stapje lager is 16x.

Misschien kan het mogelijk daar aan liggen of de CD die mogelijk iets beschadigd is.. Gebeurd het ook in de dvd speler die het kan afspelen ook?

Dvd station doet niets. Mijn stereo-installatie kan de cd wel afspelen zonder haperingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan