Opgelost externe disk niet zichtbaar

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

drabbe

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
Ik had een externe disk van 1 gb via de humax 5200 aangesloten.
Via schijfbeheer heb ik die partitie verwijderd en daarna een nieuwe partitie gemaakt en die geformatteerd.
Nu sluit ik die disk aan op mijn computer en is helemaal niet meer zichtbaar. Ook niet in schijfbeheer.
Iemand een oplossing hiervoor of is deze schijf gewoon kapot?

Maar heb je hem wel 1x gezien dan, na formateren?

Als je een schijf via de Humax formatteert dan krijgt een een Unix-formaat dat niet door windows wordt herkent, maar wel door Unix/Linux natuurlijk.
Al geprobeerd om een diskmanagementtool te downloaden (zoals bijv Easeus Partmanager free version). Wellecht dat die de schijf wel ziet en daar weer een gewone Windows schijf van kan maken.

ja, gisteren zag ik de schijf. Nu wil ik er data opzetten en zie ik hem niet meer

Andere USB poort/PC al geprobeerd?
Schijfbeheer herkent een schijf of niet, maakt niet uit welke soort formattering is gebruikt, staat hij wel in apparaatbeheeer?

de schijf staat ook niet in apparaat beheer.
Ik heb de schijf weer aan de humax 5200 aangesloten. Daar is hij wel te zien. Ik heb hem daar geformatteerd. En een film naartoe gekopieerd van de humax harddisk naar deze schijf. Geen enkel probleem. Weer aan de computer, maar weer geen schijf gevonden. Daarna aan de laptop en ook daar geen schijf gevonden.

Deze zal hem ook wel zichtbaar maken:

ook deze oplossing geeft geen externe schijf te zien.
Vanmiddag bij iemand anders op de computer schijf aangesloten. Daar te zien. Omgevormd tot windows schijf. Ging allemaal prima, tot ik de schijf weer aansloot: geen externe schijf te zien.
Ik denk toch echt, dat er iets mis is met de schijf en ga er echt afstand van doen.
Bedankt voor het meedenken.

Terug
Bovenaan Onderaan