Externe disk stationsletter per ongeluk verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Berichten
313
Ramp!! Ik wilde mijn externe disks reorganiseren qua stationletters via schijfbeheer. Bij de 5e disk Toshiba PX1396E-3T01 ging het fout, even niet opgelet en de letter verwijderd i.p.v. gewijzigd. Bij schijfbeheer staat schijf 5 nog wel offline, 931 Gb - Niet toegewezen en ook geen volume informatie. Ik heb al veel gelezen en bekeken o.a. Diskpart, maar omdat er heel veel opstaat durf ik niet te experimenteren.
Is er nog redding?
 
Combineer [windowstoets & r] → typ: diskmgmt.msc
Rechtsklik de betreffende disk.
Kies Stationsletter en paden wijzigen...
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie, maar wat u aanraadt gaat alleen op voor de disks die in het bovenste deel van het schermpje schijfbeheer staan. Deze hebben n.l. een volume.
De bewust schijf 5 staat in het onderste deel van het schermpje als schijf 5 Standaard online.
 
Ik ben aan het downloaden, begrijp dat ik dan een cd moet branden, zal wel lukken al is het een tijd geleden.
Als dit gebeurd is wat moet ik dan doen? en als het enigszins mogelijk is wil ik geen data kwijtraken.
 
komt in schijfbeheer met hetzelfde plaatje, ik krijg op de andere (laptop) machine wel de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Echter ik zie nu een vraagteken bij Toshiba RBUS driver.

Voor vandaag genoeg, 't is morgen vroeg dag.
 
Knipsel schijfbeheer.PNG

Van deze schijf niet. Vandaar mijn vraag of dit nog te herstellen is zonder data verlies.
In het plaatje staat de schijf onderaan.
 
Hirensboot CD is gebrand, maar hoe nu verder. Het staat vol met programma's
 
IK ben zelf maar iets gaan proberen met Hirens boot cd.
Te beginnen met Partition recovery, maar dan krijg ik een melding Could not find bootsector.
Hoe nu verder?
 
Laatst bewerkt:
Kun je de schijf wel benaderen via Hirens / krijgt ie een letter?
 
Dank voor uw reactie.

Nee. De schijf wordt herkend als Toshiba of usb of schijf 5. Kunt u het plaatje in voorgaande bericht zien (is verrekte klein)

Met welk programma van Hirens zou ik moeten kijken?
 
Externe HDD geformatteerd en weer gewoon opnieuw begonnen.

De externe schijf was al een backupschijf, maar je ziet ook deze kan kapot.

Bedankt iedereen.

Vraag: Hoe kan ik dit topic sluiten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan