Externe DVD±RW voor laptop, ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Ik heb in m'n laptop een DVD-RW en ik wilde er graag een DVD±RW in hebben, dus toen heb ik es een paar mailtjes gestuurd, en ik kreeg steeds het advies dat ik dan beter een externe DVD±RW 8x kon kopen. (€95 voor de brander zelf en €45 voor de behuizing, totaal dus €140)

Wat is jullie advies?

alvast bedankt. ;)

Als je beschikt over een USB 2.0 interface denk ik dat je zeker goed zit. Ook wat betreft de prijs ;) .
Maar ehm... Waarom wil je perse een ± hebben als je een - hebt? (als ik vragen mag natuurlijk :rolleyes: )

De keuze blijft natuurlijk aan jezelf. Als je de voordelen van de DVD±RW vindt opwegen tegen de prijs, en je voornamelijk thuis DVD + zal branden zie ik nog weinig tegenargumenten. Het voordeel van een externe brander is natuurlijk dat je het ook makkelijk aan een andere PC kan koppelen.
Als je een beetje rondzoekt zul je de DVD brander zelfs nog voor een lagere prijs kunnen vinden.

Omdat - niet echt de standaard is, én dat ik 'm aan eigenlijk elke pc kan hangen is ook een erg groot voordeel (handig voor het maken van back-up's)

Ik had wel een ±RW maar die heeft Dennis nu :D
mijn gewone comp is daar te traag voor (800Mhz) en ik krijg veel te veel vastlopers / blauwe schermen. :p

Extern zou ik nemen, kan je ook nog is vervangen als dual layer's goed doorbreken etc etc en is met USB 2 en firewire prima te doen :)

Ja, maar ik krijg ook heel vaak te horen, als je over een externe HD of een externe brander begint "dat moet je niet doen, dat is veel trager en het werkt voor geen meter"
Dat was "vroeger" misschien zo, maar ik dacht dat dat nu wel verleden tijd zou zijn toch?

Ze hebben niet voor niets externe branders op 8x? Als USB de snelheid waarmee de data naar de brander gepompt moet worden niet aankon hadden ze hem wel langzamer gemaakt.

Nou ik heb er toch maar 1 gekocht, en hij werkt prima :D

bedankt voor jullie advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan