externe dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

gozzzer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
hoi,
ik bezit een laptop en wil nu een externe dvd brander aanschaffen. Heb mijn oog laten vallen op de Lite on LDW 851SX. De verbinding is met USB2. Nu vraag ik me af hoe snel dat nu eigenlijk is en wat nu sneller is: Firewire of USB 2? Ik denk zelf firewire, maar hoeveel sneller is dat dan? En als dat vele malen sneller is, is het dus eigenlijk wel verstandiger om een iets duurdere brander te kopen met firewire mogelijkheid.....

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt

Fire wire is sneller, dit stond elders op het forum, kweet niet of het waar is

Min snelheid.
USB 2.0 1,5

Max snelheid
USB 1.0 12
USB 2.0 480
Firewire 1 100
Firewire 2 400

Max. Aan te sluiten apparaten
USB 1.0 127
Firewire 1 62

bedankt voor je antwoord. Als ik het zo lees dan zou je zeggen dat USB 2.0 sneller is dan firewire.
Ik denk er nog even over na, maar denk toch dat ik dan een externe brander neem die alleen USB 2.0 aankan en niet ook firewire omdat dat weer extra kost.....

nu ik die getallen zo zie, ben ik er toch nog niet helemaal uit. Ze lijken elkaar een beetje tegen te spreken. Wie kan me nog iets meer info verschaffen over wat sneller is: usb 2.0 of firewire ivm met aanschaf van externe brander die aangesloten wordt op een laptop....

Heb je deze al aangeschaft ? Zo ja heb je de installatie gedaan door eerst Intel Application Accellerator te verwijderen zoals op de CD staat ?
Ben benieuwd wnt heb hem hier nu ook net.
Gr Frans

nee heb hem nog niet aangeschaft. Wilde toch eerst wat meer duidelijkheid (maar duurt een beetje lang voordat mijn vraag beantwoord wordt)misschien dat jij me iets meer kan vertellen??

Heb hem gisteren aangesloten zonder die IAA te verwijderen en hij werkt. Gaat best nog wel snel maar goed was ook maar 1,3 GB. Volgens mij is er niet zoveel met Firewire eigenlijk nog nooit gezien. Mijn laptop heeft maar 1 USB en heb daarom een insteekkaart PCMCIA van Transcend dan heb ik 2 extra USB aansluitingen.

Over de IAA kreeg ik onderstaand antwoord van Lite On
All of our drives use Microsoft default driver. Therefore, there is no
additional driver required.
Windows should see the drive automatically and treat it as a CDrom drive.
Burning software will
see it as and use it.

Would any further information, please kindly visit LiteON IT Corp official
web site - www.liteonit.com
Gr Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan