Externe dvd doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetie froetie

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
hallo, ik heb een externe cd/dvd schijf van medion model: GP20N
ik heb heb aangesloten aan mijn laptop en die gaf aan dat ie herkent is en geinstalleerd is.
Maar zodra ik er een cd of dvd in doen of een cd wil branden wordt hij neit herkent, hoe doet niks meer.
Dat is overigens altijd wel gelukt. Als ik bij apparaatbeheer kijk, geeft hij ook aan dat ie aanwezig is en correct werkt. Maar hij werkt gewoon niet. Hij maakt wel wat geluid, maar dat is na een paar seconden ook gestopt. Wat kan of meot ik hieraan doen? opnieuw installeren heb ik al gedaan maar er is geen verandering..
Is er iemand die hier verstand van heeft.??:confused:

Zie je 'm wel in Deze Computer > Beheren > Schijfbeheer? Daar moet staan (bij XP althans) "In orde (Actief)""

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de lens vies is en daardoor geen schijven meer kan lezen.

De meningen zij hierover verdeeld, maar ik behaal altijd goede resultaten met een oorstaafje met isopropyl om deze schoon te maken.
Je moet het station wel even uit de PC halen en openschroeven om bij de lenskop te komen.

Heb je al een ander USB poort geprobeerd ?
Misschien levert je USB poort te weinig vermogen. (net genoeg om hem zichtbaar te maken maar te weinig om ook nog te branden).

Groeten Marcel

Geen van deze drie reacties heeft geholpen.. alles is in orde.. heb toch nog een keer de lens schoongemaakt.. en heb meerdere usb poorten geprobeert.. maar helaas geen effect.. Ik vind het gewoon heel gek.. want de schijf heeft het altijd gedaan.. (bestanden lezen en branden) ik ben echt radeloos..:(

Dan kan ik nog een defecte lens verzinnen. Deze heeft niet het eeuwige leven.

Een laatste check, probeer hem eens aan een andere PC of laptop en kijk of hij het daar wel doet.

Een laatste check, probeer hem eens aan een andere PC of laptop en kijk of hij het daar wel doet.
Hierna zou ik toch zeggen: Helaas overleden :(

Groeten Marcel

Hallo

Je vermeld geen ouderdom .

Medion "aldii" ---> 3 (drie) jaar.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan