Externe DVD-Speler gaat niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcogtafan

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Hoi,

Toen ik een jaar geleden mijn Externe DVD-Speler kocht en ik sloot deze aan, ging deze open en deed ie het normaal. Nu niet meer. Als ik em aanzet en op het (enigste) knopje druk, begint het lichtje te ''flikkeren'' xD, stopt het gezoem, maar gaat ie niet open. Als ik hem vervolgens loskoppel (stroom + usb) en er een paar keer goed mee schud, en weer aansluit, dan gaatie wel open. Maar ook niet voor lang, want na een goed kwartier lukt het weer niet meer. Het is een Samsung Writemaster ''External DVD Writer Model SE-S184''.
Iemand enig idee ?

Marco.

Hallo

Vermoedelijk is het aandrijfriempje die de lade open/dichtdoet iets uitgerokken en slipt deze.

Dit riempje is soms bereikbaar/zichtbaar indien de lade open is en dan d.m.v. een pincet kun je deze vervangen.

Dergelijke riempjes zijn verkrijgbaar in de meeste elektronikazaken of ... je neemt eentje dat je hebt gerecupereerd van een andere drive.

Indien je het riempje gaat kopen , neem het originele mee , en koop er eentje die een ietsje kleiner is om slippen in de toekomst te voorkomen.

Peter

Hoi,

Een kameraad van me zei dat ik hem kon openschroeven, en dan vast wel iets zag wat niet goed zat/was. Ik ben dus begonnen met de behuizing er af te halen, dit ging goed tot een bepaald gedeelte, omdat ik de moed al had opgegeven heb ik hem toen maar terug in elkaar gezet. Toen ik hem vervolgens aanzette ging hij weer open, wat ie tevens nu nog steeds doet. Het probleem is dus opgelost.

Marco.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan