Externe Emailadressen kunnen niet langer in Gmail gebruikt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik kreeg opeens het bericht dat de mail van mijn website die normaal doorgestuurd wordt van de server niet meer wordt opgehaald.
Het blijkt volgens mijn provider een probleem van Gmail te zijn.
Mijn provider stuurde een link waarop dat uitgelegd zou zijn, maar deze link werkt niet en ook niet als je er op internet naar op zoek gaat.

Het was zo dat je bij gmail moest aantonen dat een bepaald emailadres van jou was en dan werd de mail probleemloos opgehaald. Het was dan ook mogelijk om via dat mailadres de email te beantwoorden.

Weet iemand hier een oplossing voor of moeten we gmail gedag zeggen en over gaan of een ander email programma?

Waarschijnlijk moet je dan op deze pagina zijn: https://mail.google.com/mail/u/0/?pli=1#settings/accounts (Wel even inloggen op Gmail ;)) en dan de kopjes "Mail verzenden als:" en "Mail van andere accounts (met POP3) controleren".

Wanneer je adres bij beide opties invoert dan kun je dankzij de eerste mails vanuit Gmail namens dat adres versturen en de tweede zorgt er voor dat mail naar het externe adres binnenkomt op Gmail

Heb alles nog eens onder de loep genomen en alle instellingen kloppen, maar de post van mijn POP account komt niet meer binnen.
Het vreemde is dat ik bij dezelfde provider meerdere POP accounts heb die wel binnenkomen, maar de ISP zegt er niets aan te kunnen doen en dat het aan Google ligt.

Het zou kunnen zijn dat mijn website niet voldoet aan de standaard voor alle formaten, zoals voor de mobiele telefoon en tablet. Ben daar zelf niet toe in staat, maar dat kan een oorzaak zijn. Google heeft mij daar wel een aantal malen over benaderd.

Maar goed dat lijkt me toch wel een tikkie raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan