Externe (en de interne) CD speler werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolle_maus

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Hallo allen,

Een laptop van m´n schoonzus gaat naar een oma. Echter was de cd speler kapot. Hij geeft de .. niet meer aan bij ´Deze Computer`, en als er een cd in gaat gebeurt er ook niets.. Zij dacht (en ik denk dat ze dat goed gedacht heeft) dat deze gewoon kapot is.

Nu heeft ze een externe cd speler gekocht (model: TEAC CD-224E USB Device). Op mijn eigen laptop werkt deze direct (aansluiten met dubbele USB en hij werkt).
Echter op haar computer werkt deze niet. Bij het aansluiten wilt de computer de externe cd-speler installeren en geeft dan al naar enkele seconde een 'fout' aan.

Nu heb ik via apparaatbeheer geprobeerd te kijken wat er fout gaat. Hij heeft bij apparaatstatus fout 39 aan: (Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)).

Ik heb al de stappen van de microsoft site al gedaan, tevergeefs.

Ik heb ook de drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd, tevergeefs.

Ik kwam dit topic al tegen; werkt dit ook bij mij? Wil hier namelijk voorzichtig mee zijn; is niet mijn eigen laptop namelijk.

Het gaat om een laptop met:
Ace Aspire 5520
Windows Vista Home Premium met Service Pack 2
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-57 1.90 GHz
32-bits besturingssysteem

Iemand die kan helpen?

Alvast heel erg bedankt!!

Mik Zjegger, super bedankt.. De automatische fix van MS heeft geholpen.

Hij geeft aan
cd-/dvd-station is niet gedetecteed: NIET GEREPAREERD
Apparaat werkt niet juist: VASTGESTELD
Apparaat werkt niet juist: VASTGESTELD
Stuurprogrammas voor klassefilters zijn beschadigd: GEREPAREERD
Medium in cd-/dvd-station is niet leesbaar: GEREPAREED

Dus niet alles is gefixed, maar de cd-/dvd werkt nu wel weer gewoon (de interne). De externe nu niet eens geprobeerd, want deze is nu niet meer van belang.

Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan