externe exception C0000006

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selena

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
hallo iedereen :o ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Ik word namelijk gek van mijn computer..
het is niet de eerste keer dat het met grote problemen kampt, maar deze keer kan ik het maar niet oplossen..

Gisteren ging alles behoorlijk prima.. Ik zette hem af vanmorgen en wanneer ik hem een paar uur laten weer wou aanzetten begonnen de problemen..

Ik kan MSN niet openen. het lijkt te openen, want ik zie het icoontje beneden, maar als ik erop klik gaat het venster van msn dus niet open, ik zie niets, en na een tijdje gaat het icoontje beneden ook weg, alsof ik hem gesloten heb, maar dat is niet het geval, ik kan dus niet op msn..

Nadien trachte ik ad aware en spybot s&d te openen, en ik kreeg een foutmelding die ik nog nooit gekregen had, namelijk "externe exception C0000006". daarna moet ik op OK klikken, en dus kan ik die ook niet openen..

Mijn computer 'freezed' constant, en is ongelooflijk traag, vooral bij het opstarten.. Ik heb geprobeerd het op te starten in safe mode, maar dat hielp niet veel, ik heb ook een back up geprobeerd, maar nadat die back up afgelopen is, zegt ie dat het niet succesvol was en er dus geen veranderingen zijn.
Ook heb ik de laatste tijd plots problemen met de drivers van mijn geluidsinstallatie.. het lijkt wel dat het zo om depaar uur gedesinstalleerd word, zomaar :confused:

Een week of twee geleden had ik een probleem met generic win32 of zo, die ik na een hele tijd zoeken ongeveer heb kunnen fixen, ik weet niet of het gerelateerd is.. Ook had ik last van virussen, waar ik veel moeite mee had om ze te verwijderen, want de virusscans (verschillende) altijd na een poos 'freezden' en alles wat ik dus doen kon was mijn computer herstarten...

Mijn OS is XP home edition, en ik connecteer me aan het internet via wireless D-link airplus..

Ik hoop dat iemand me helpen kan.. :(
want ik hoop dat ik wat anders er aan kan doen dan hem alweer helemaal te moeten herinstalleren...

dank bij voorbaat in ieder geval!!

ja die site had ik ook gelezen in mijn hunt naar een oplossing... maar het bied niet echt een gedetailleerde uitleg en oplossing en zo :S

Ik heb uiteindelijk het (tijdelijk) kunnen fixen met sfc /scannow te laten lopen.. hopelijk zal het even stand houden, maar ik vrees van niet, want dat had ik ook gedaan de vorige keer, met win32 generic probleem..

dankje voor je hulp in ieder geval!! :)

Bedoel je met back-up herstel mbv XP-cd?
Welke opties heb je in veilige modus (F8 scherm bij boot) uitgevoerd?
'Laatste bekende juiste configuratie' ook al geprobeerd?
Ruim vervolgens via ie-extra-eigenschappen internet-bestanden op en vergeet het vinkje niet aan te zetten. Daarna direct checken op virussen.
Welke virusscanner draai je?
Weet je nog welke virussen?
Haal hier stinger en draai die eens
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Dan eens laatste versies van ad-aware en spybot draaien.
www.download.com

Heb je een losse geluidskaart?
Heb je recent windows-updates geïnstalleerd of andere software?

met back up bedoel ik de optie waar je naar een vroeger tijdstip kunt herstellen, mijn pc is in het frans dus het is niet altijd even gemakkelijk om precies te vertalen..

de cd heb ik alleen gebruikt bij de sfc /scannow, ik wou geen herinstallatie doen want dan ben ik alweer alles kwijt, en dat heb ik al twee keer in zes maanden tijd gehad..... hij blijft maar vervelend doen :confused:

in de veilige modus heb ik eigenlijk weinig gedaan, ik wou zien of de dingen die die rare error schermpje weergaven ook zouden weergegeven worden in de veilige modus, wat ze dus ook deden.. 'Laatste bekende goede configuratie' krijg ik alleen als hij niet wou opstarten, en dat heeft hij de vorige keren gedaan (de keren waar ik hem opnieuw moest installeren omdat hij gewoon niet meer opstarten wou een paar maanden geleden, maar ni gelukkig niet!) ik weet niet hoe je dat anders kan oproepen.

m'n temp internetbestanden heb ik verwijderd (doe ik op een regelmatige basis ook..)

Ik heb McAfee Securitycenter voor antivirus.

ik gebruik sinds kort ook XoftSpy en Ewido security suite, heb ik gevonden tijdens dat ik die win32 generic error moest fixen denk ik..

Ik heb Spybot s&d en ad-aware, maar ad-aware blijft wel vaker midden in een scan steken..

ik weet niet meer precies welke virussen nee, maar het was een trojan dacht ik..

ik laat die stinger nu ff scannen :) tnx!

ik heb geen idee of die geluidskaart een losse is :S waaraan zie je dat? hij zat er gewoon bij wanneer ik de pc kochte, verder heb ik er weinig idee van :o

Ik heb alle windows updates uitgevoerd jah.

heeft het baat anders ff een hijackthislog hier te plaatsen??

dankje iig voor je antwoord :)

edit: ik heb die stinger laten scannen, en ik denk dat hij niets gevonden heeft, want op het einde, was er alleen c:/ in dat witte vakje? verder zag ik niets bijzonders... geen meldingen..

Laatst bewerkt:
hier zie de Ned. en Franse versies van F8 tijdens opstarten:

http://support.microsoft.com/kb/315222/fr

http://support.microsoft.com/kb/315222/nl#XSLTH3122121122120121120120

Laatste bekende juiste configuratie
= Dernière bonne configuration connue

Als het geluid een pci kaart is zie je de aansluitingen horizontaal bij een vertikale kast. Zoiets als dit:
http://us.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=&product=50

Misschien eens kijken welke processen er belastend zijn.
Haal deze tool maar eens:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
Onderaan staan de downloads en je moet de 2e hebben.

Plaats een hijack this log in een extra topic in: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=243

Kan je me nog iets meer vertellen over de pc:
Hoe oud?
Welk merk en type?
Heb je die D-link altijd gehad of is die nieuw?

Als hij weer vastloopt even opschrijven waar je mee bezig was en welke programma's je open had staan.

Hmm volgens mij is hij drie-vier jaartjes oud (ja instensief gebruik, dat wel), het is een siemens Fujitsu, wienig bezonders aan, ik ben niet erg technisch aangelegd dus veel details zal ik helaas schuldig blijven ;)

De D-link heb ik altijd al gehad ja, ik ben aangesloten aan het internet via een routor dus. ik heb hem wel twee keer weer mogen installeren toen ik alles moest herinstalleren, dus ik heb dan wel geleerd hoe ter plekke haha, het enige voordeel van dat mijn pc kuren heeft is dat ik bijleer :D

Ik heb die process explorer gedownload, maar weet niet precies wat ik daarmee moet aanvangen?

Volgens mij is m'n soundcard niet een pci kaart zoals je zei, het zit onder de usb slots, drie naast elkaar (een voor mircofoon, een voor boxen enz)

als hij vastloopt is het meestal als ik iets open, vooral eigenlijk bij het begin, wanneer hij alles laadt bij de startup. maar nu loopt ie al wat minder vast maar dat zal helaas vast wel terugkomen vrees ik :confused:

Nogmaals bedankt ;)

Ok, een paar dingen helpen altijd ongeacht het probleem. Had je dat vinkje bij het opruimen van de internet bestanden ook aangezet?
Dat kan nl. een hoop schelen.
Laat die processen maar even zitten voor nu.
Hoe schoner de pc hoe stabieler, ook al begin het gevoel te krijgen dat de hardware ergens
moeite heeft.

Voer de volgende dingen eens uit:

Schijfcontrole op de volgende wijze
Start > uitvoeren en typ dan: chkdsk c: /f
(let op spatie na de dubbele punt en verander evt c in de juiste letter van de schijf waar XP opstaat)
Hij opent met een melding dat het actieve station is vergrendeld en vraagt of je het bij het opstarten wil proberen. Typ (J voor JA; of Y voor; of Q voor QUI)
Start de pc opnieuw op.
Laat hem uitdraaien.
Het resultaat floept snel weg maar geen ramp.

Daarna ga je naar
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer >Logboeken > Toepassing en klik op 'winlogon' in rechter veld.
Post de tekst die winlogon verteld eens hier.

Daarna Schijfdefragmentatie:
Schakel alle programma’s uit en sluit alle open venstertjes.
Start > Programma’s> Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Schijfdefragmentatie
Laat hem volledig uitdraaien voordat je weer iets doet.
Dan opnieuw opstarten.

Laat even weten als je dat hebt gedaan.

euhm.. welk vinkje?? ik heb geen vinkje.. ik heb ze deze keer verwijderd via clean disk (nettoyage de disk bij outils sytème, daar zit ook defragmenteren en restauratie bij enz).. soms verwijder ik ze gewoon door naar doc&settings te gaan en naar local settings te gaan en ze daar te verwijderen..

De schijfcontrole heb ik uitgevoerd. (en het is O voor oui he ;) )

Hmm ik moet eerst naar performence et maintenance gaan bij de configuratiescherm, en dan heb ik système, maar ik zie niets dat op logboeken lijkt :S Ik zie tabs met général, de naam van de computer, materieel, enz.. geen logboeken of wat er ook op wijst. bij a administration tools is het helemaal leeg.. weetniet of het zo hoort (en ik heb wel de hidden files zichtbaar gedaan dus het lijkt wel of het gewoon leeg is..)

Ik heb onlangs nog gedefragmenteerd, en als ik nu analyse doe, zegtie dat er geen nodig is..

Denk je dat het aan m'n hardware kan liggen?? te oud dan of zo? :(

Nogmaals dank :thumb:

Vinkje.
Via rechtermuis klik op heit internet explorer ikoon
Properties. Middenin staat bestanden verwijderen.
In het schermpje wat daarop verschijnt kan je in een wit vlakje een v-tje zetten.

Logboeken.
Doe maar eens
start >uitvoeren (meestal de derde vanaf onder)
dan typ je

eventvwr

Toepassing is de bovenste.

Winlogon staat ergens in de 4e kolom.

ah dankje :)

wow bij toepassing heb ik een hele lijst :8-0:
met veel errors drbij :/
maar bij système zijn dr pas veel errors..

ik heb alleen drie dingen: toepassing, security en system dus.. verder niets... dus geen winlogon :S denk ik..

Vreemd dat je geen winlogon ziet.:(
Vierde kolom dus ...
Je kan ook de kolomkoppen klikken om te sorteren.
2 x dan staat de w bijna bovenaan.
In het frans heet het ook winlogon.

Kijk eens welke error de laatste tijd veel naar voren komt bij systeem en evt. ook bij toepassing.
Kost even wat tijd maar kan je uit de brand helpen.
Aanklikken en dan verschijnt er een uitleg.

ja vaag inderdaad.. ksnap niet helemaal wat je bedoeld met kolomen, ik zie aan de linkerkant ene grote kolom met gebeurtenissenwaarnemer (lokaal) of zo, dronder heb ik dan die drie dingen, application, security en system, en als ik op een van die dingen klik komt er aan de rechterzijde is de grotere vak de informatie. en ik zie dan errors en zo. bij system zie ik errors voor de disk meestal en een paar voor DCOM wat dat ook mag wezen.. en service control manager of zo. bij application meestal application hang of application error, en mclogevent of zo.. vaag, ik kom er niet echt aan uit :confused:

Welke taal zie je hem?
zoiets?
http://gilles.ronsin.free.fr/eventvwr.jpg

Als je rechts op 'type' klikt sorteert hij ze soort.
Als je rechts op 'source' klikt sorteert hij ze op bron.

Je kan dan met muis op zo'n regel gaan staan en bij tweemaal klikken zie je de detailgegevens voor die gebeurtenis
http://gilles.ronsin.free.fr/event.jpg

Ik stel voor dat je eens wacht tot hij weer een keer vast is gelopen en dan weer eens kijkt. Het gaat dan echt om de rode 'erreurs' waar interessante info is te achterhalen.

Laat die winlogon maar even rusten.

inderdaad, zo ziet het er precies uit!

I will... (hopelijk niet, want heb toch liever dattie niet meer vastloopt he ;) )

iig dankje he :o

Ik kan ze wle opstarten. Spybot werkt zoals het moet maar ad-aware kan de scans niet afronden, het blijft altijd steken na een tijdje.... :rolleyes:

Ok zolang je spybot en stinger heb kunnen draaien is het goed.
Vreemd dat ad-aware vastloopt misschien zit daar een deel van de problemen. Gaf hij nog iets aan?

Nope, hij gaf niets meer aan, het blijft alleen steken, de hele tijd.... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan