• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externe gegevens ophalen en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pineke

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Hallo,

In excel haal ik externe data op vanaf een ftp-server. Dit doe ik via de optie "externe gegevens importen".

Ik browse naar mijn ftp locatie, vanaf hier open ik een csv bestand. Dit werkt allemaal naar behoren etc.

Echter wanneer ik mijn excel-bestand opsla en afsluit en opniew wil openen krijg ik een melding kan geen toegang krijgen tot het bestand ftp://192.168.1.111/..... etc.!
(bestandslocatie van csv bestand is niet veranderd)

Als ik hierna het bestaande bestand afsluit en een nieuwe excel bestand open kan ik via "externe gegevens importeren" wel toegang krijgen tot mijn csv file. En werkt alles weer naar behoren. Het is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk voor de klant om steeds een nieuwe excel bestand aan te moeten maken en gegevens te moeten importeren.

Hoe kan ik mijn bestand opslaan maar wel zorgen dat de verbinding naar externe gegevens goed tot stand komt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Marco

Volgens mij is 'externe gegevens importeren' een eenmalige actie en dus niet geschikt voor een koppeling waarmee gegevens up to date gehouden kunnen worden. Ik denk (maar dat weet ik niet zeker) dat je hiervoor met een hyperlink moet werken.

Volgens mij is 'externe gegevens importeren' een eenmalige actie en dus niet geschikt voor een koppeling waarmee gegevens up to date gehouden kunnen worden. Ik denk (maar dat weet ik niet zeker) dat je hiervoor met een hyperlink moet werken.

Nou, het up to date houden van de data is geen probleem. (knop vernieuwen)

Echter moet ik steeds opnieuw verbining maken met de externe gegevens als ik het excel bestand heb afgesloten en opnieuw wil openen. Zolang ik het excel bestand geopend hou en niet afsluit is er geen probleem.

Bedankt voor je reactie, maar ik hoop toch dat het op deze manier mogelijk moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan