• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externe gegevens via web

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Dag forumleden

Wat ik nu vraag is, volgens mij, niet simpel. Laat me even een situatieschets maken:

Ik heb vanalle pagina's, die redelijk gelijkaardig aan elkaar zijn: www.website.com/categorie1/pagina1.html (pagina 2, 3, 4 enz.) en www.website.com/categorie2/pagina1.html, enzo heel wat categoriën...

Je kan deze gegevens in excel importeren door Gegevens > van web, en daarna naar de website (pagina 1) te gaan, op importeren klikken, naar pagina 2, en dan heb je nog maar 1 categorie gedaan.
Als je zo een 100-tal categorieën hebt (1 categorie komt in 1 werkblad), ben je wel een tijdje bezig.

Nu was mijn vraag of ik zoiets eventueel simpeler, sneller en efficiënter kon laten verlopen d.m.v macro's? Of is deze macro zelf ongelooflijk moeilijk?

Mvg

PS: mocht je het niet snappen, zal ik het nog eens anders proberen uit te leggen...

Ik neem aan dat achter deze categorieen een database zit? Is het niet mogelijk deze direct te benaderen? Met een macro is het eventueel ook wel mogelijk, maar ik heb geen idee wat de performance zal zijn

Ik weet wat het probleem is als ik het met macro's doe:

In het webadres staat een vierkant haake (]), en hierdoor is het webadres fout.

Is er enige manier hoe ik aan de macro kan duidelijk maken dat dat vierkant haakje bij het webadres hoort en niet voor een parameter of dergelijke is?

Mvg

Dit is eigenlijk een heel nieuwe vraag (hier moet je een nieuwe vraag voor openen).

Dit topic mag wel verwijderd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan