Externe geluidskaart aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo,

Ik wil graag 2 KRK monitoren kopen. Deze moet ik natuurlijk op een of andere manier aansluiten op mijn PC. Dit wil ik graag via een extrene geluidskaart. Kan iemand mij adviseren/ aanbevelen welke ik het beste zou kunnen kopen (qua kwaliteit, traagheid)?

:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik de Lexicon Lambda USB geluidskaart op het oog. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan aanschaffen?

Hallo Henkiebeej.

Wat voor KRK ga je kopen? (Active of passief)
Afhankelijk van type speakers zal bij actief elk geluidskaart met een stereo uitgang voldoen.
Bij passief ook maar dan heb je nog versterkers nodig.
Waar ga je ze voor gebruiken? (Zijn monitor speakers tenslotte)
Keuze van geluidskaart zal meer van de ingangen (wat ga je er mee doen) afhangen dan van aansluiten van speakers. (Tenzij je een heel batterij aan speakers er aan wil hangen.)

Oo ja natuurlijk is er kwaliteit verschil in geluidskaarten. (Voordat we met DAC verhalen komen.)
Maar ken weinig mensen die dat kunnen horen. :rolleyes:

Hallo,Daar heb ik nog niet over nagedacht (passief/ actief).
Dus ik denk actief (als makkelijkste oplossing). Ik wil ze gebruiken voor het maken van beats.
En wil eventueel in de toekomst ook een microfoon op aansluiten. Dus 2 speakers en 1 microfoon (uiteindelijk).

En wat betreft de kwaliteit, misschien bedoel ik daarmee de latency die ik wil voorkomen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dan zou ik zeker voor actief gaan.
Monitor speakers zijn bedoeld voor mixen. En kunnen dus best "slecht" klinken om gewoon muziek te luisteren. (Vandaar mijn vraag waarvoor.)
Mijn advies in de keuze? Ga ze beluisteren! (Niet specs of reviews lezen en bestellen.)
En wat betreft latency, dat zal ook afhankelijk zijn van b.v. software en plugins.
Een goeie site met wat (no nonsens) info is:
http://www.tweakheadz.com/guide.htm

Let op bij microfoon welk type microfoon. (Dynamisch of Condensator) Laatste moet n.l. ook voedinbg hebben. (Op geluidskaart? b.v.)
Suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan