externe hard disk e sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmm1963

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
ik heb een externe schijf gekocht maar de zat geen usb 2.0 aansluiting op.
maar een sata aansluiting .het lijkt de op dat ik die externe behuizing met sata
in de kast moet plaaten en aan sata op moederbord kan aansluiten ik beshik wel over e sata aansluitingenin. de kast en de achter kant van het moederbord maar dat past niet.
wat is het verschil tusen e sata en sata en is er een verloop stukje van e sata naar sata.:rolleyes:

E sata is de benaming voor de Externe sata, dus da's het verschil met (interne) sata.
Ik kan mij dus nog niet direct een helder beeld vormen van je probleem.
Als namelijk je moederbord een E sata aansluiting heeft (extern op de kast) dan zou de E sata schijf probleemloos moeten passen (althans het stekkertje)

e sata

oke pasja ik begrijp het verschil tussen e sata en sata maar de stekertjes passen niet op de e sata dat is het probleem.maar ik ga zelf nog kijken of ik het kan oplossen iedergeval bedank voor de informatie mvg mmm:thumb:

probeer je het soms met een normale s-ata kabel ?
want E-sata en S-ata hebben bijde een andere kabel :)

e sata

ja inderdaad heb ik bij deze externe kast een gewoone sata kabel die past niet op de e sata in de kast kun je mij een link geven hoe een e sata er uit ziet .deze sata past wel op de externe kast maar niet in de pc bij voorbaat bedank mvg mmm:thumb:

sata/e sata

hoi pasja er zit wel verschil tussen een sata en e sata. de sata krijg je nooit aangeslooten
op een e sata om dat een sata stekertje te dik is en een klien drie hoekje heeft.
de e sata is het stekertje dune en heeft geen drie hoekje. daar zit het verschil in.
ik vroeg in mijn vraag of er een verloop stukje was om van sata naar e sata die heb ik nu aangeschaft een stekertje is sata en de ander e sata de andere variand is van e sata naar e sata. maar pasja je hebt wel gelijk dat het allemaal sata is voor mijn is het probleem opgelost en heb er weer wat bij geleert. bij voorbaat bedank voor de informattie ik kijk net naar de foto.s die bluray heeft geplaats daar zie je duidelijk het verschil .bluray ook bedank voor je inzet

mvg mmm:thumb:

Laatst bewerkt:
hoi pasja er zit wel verschil tussen een sata en e sata. de sata krijg je nooit aangeslooten.
Dáárover waren we het al eens, daarom schreef ik ook dat ik mij afvroeg óf jouw systeem wel een e-sata aansluiting had, juistómdát e-sata anders is dan sata.
Maar belangrijk is dat het nu past!

e sata

de e sata werkt wel op een aansluiting van een laptop.
maar niet op de aansluitingen van een pc. ik heb de e sata op twee pc .s gehad.
en de schijf word niet gezien dus ook niet herkend in windows xp. wel door de laptop met windows vista word de e sata wel herkend.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan