Externe hard disk gaat niet meer aan.. .. ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

RebelSkum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Hoi,

Ik heb een externe HD (320GB Iomega) van misschien max 1 jaar oud.

Werkt altijd top. Net op Curacao geweest daar had ik hem bij me voor de muziek (via laptop).

Daar hebben ze een andere electra aansluiting en heb er zo'n tussen stukkie tussen gezet (voeding dus).

Werkte eerst prima daarna ging die ineens niet meer aan. Hij is niet gevallen.

Mijn vermoeden is dat de voeding stuk is gegaan. (dat hoop ik anders moet ik achter mijn mp3 collectie aan :( )

Mijn vraag is hoe weet ik dit zeker. En hoe kom ik aan een nieuwe voeding die geschikt is.

Als iemand me op weg kan helpen ben ik een blij man :thumb:

Bij voorbaat dank.

Greetz

R3B3L

wat was de spanning een stroom op de originele voeding en op die gene die je er tussen ehbt gedaan?

kijk vooral naar de output.

He soundguy, dank voor reageren.

Ik hoorde volgens mij een vriend zeggen dat het electranet daar op 100 zit en dat de voeding het vertaald naar 220. Ben zelf een leek.

De specs van de voeding van de Iomega zijn:
input: 100 -240v
50-60Hz
output: 12v

ja

ander stopcontact dan in NL
daar een verloop stukje op
en daarop dezelfde adapter. degene die er bij hoort.

Externe hard disk gaat niet meer aan

Je kunt even langs een comp zaak gaanen na laten meten, is de voeding defect, dan kost zo'n nieuw kastje waar je externe HD in kunt bouwen ongeveer € 35

Hallo

Technisch probleem .. technisch antwoord. :confused:

De snelste oplossing is uiteraard de uitgangsspanningen te controleren d.m.v. multimeter ... of ... indien er een voedingsspanningsindikatie ledje aanwezig is ... werkt deze nog ....

Volgens uw uitleg is :

Vermoedelijk enkel de primaire ingangszekering van deze voeding gesneuveld .

Het moeilijkste zal waarschijnlijk zijn om deze voeding te openen , daar dergelijke voedingen meestal gelijmd zijn.

Een lokale t.v. technieker kent ook de nodige truukjes om deze zonder/of bijna zonder schade te openen ...

De zekering zelf herstellen is enkel een kwestie van 2 solderingen ...

Peter

P.s. : Vermoedelijke reden defekt :

Ondanks dat de betrokken voeding geschikt is voor 240V/115V , is er een waarschijnlijk een zekering gemonteerd voor 240V....

Op 115V verdubbeld het primaire opgenomen vermogen ---> .... bye .. bye.. zekering ...

.

Inmiddels nieuwe voeding gekocht ! € 51,50 :confused:

Maar wel blij want content gered.

Bedankt !

Greetz

R3B3L ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan