externe hard drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryhouthakker

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
hallo
ik wil de bestanden van me pc op een harde schijf zetten
en dan wil ik de pc opnieuw instaleeren
aleen nu heb ik een externe hd gekocht

wd elements
500 gb
plug en play
usb 2.0

dus ik start me pc op in de veilige modus en plug hem in de pc
maar de play wil nog niet echt
er zit verder geen software bij om te instaleeren

maar hoe kan het dat hij hem niet herkendt dan ?

mvg leen :)

probeer hem eens aan te sluiten als de pc normaal is opgestart. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

In de veilige modus start windows zo beperkt mogelijk op, daarom gaat ie niet zoeken.

probeer hem eens aan te sluiten als de pc normaal is opgestart. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

In de veilige modus start windows zo beperkt mogelijk op, daarom gaat ie niet zoeken.

het probleem is dat hij niet normaal op start
hij is gecrasht en moet opnieuw geinstaleerd worden
maar ik wil eerst bestanden op hd zetten

nee dat gaat alemaal niet meer

ik kan hem opstarten in de veilige modus maar hij laat niets zoen van externe hd
dus hoe krijg ik dat voor elkaar ?

Kun je de HD niet uit zijn USB kastje halen en als slave tijdelijk erbij plaatsen in je pc?
Dat kan alleen als het een IDE drive is, of serial ATA als dat tenminste op je moederboard zit.

Zie een cd/dvd van bv Ubuntu te pakken te krijgen.
Via een maandblad in de winkel of downloaden. (is gratis en legaal)
Start hiermee op.

Al je belangrijke bestanden kun je nu op een dvd branden.

Tenzij je natuurlijk al je films wilt backuppen, dan is het een ander verhaal. :p

Zo heb ik ooit mijn belangrijkste foto's en documenten gered.

Ook kan je de HD uit de computer halen en deze als slave in een andere computer hangen. Misschien kan je hem ook inbouwen in het halles aan eenuis van de externe disk. en dan andere pc hangen.

@Wim leuk bedacht, maar voor de meesten is de vraag master slave al een raadsel :D

Het is op zich een goed idee, maar dan wel als laatste redmiddel (voor de beginner dan he)

En als je de hdd uit de pc haalt en in een andere pc zet is het (best vaak) zo dat die pc zegt van formateer hem eerst even ofzo (mijn evaring).

Als je niet bekend bent met Ubuntu/Kubuntu kun je ook de Bart PE CD downloaden.

Dit is een windows die zich in het geheugen laad en bootable te gebruiken zoals Linux.

BartPE is zelfs nog beter, want dan kun je de gegevens zelfs nog naar een andere schijf copieeren, als je geluk hebt zelfs naar een externe.

Maar aangezien BartPE niet legaal is, had ik die niet genoemd, vandaar. :D

bedankt voor de reackties alemaal enzo
maar al die moeilijke termen snap ik niets van !
er staat plug en play op de doos

dus ken ik niet een of andere code intypen op hem te herkenen ofzow ?
mvg

Misschien een toverspreuk ?

Je zegt zelf al dat de pc alleen in veilige modus opstart.
De schijf wordt alleen herkend in normale modus.
Waar zou dan het probleem zitten ? :p:rolleyes:

Misschien een toverspreuk ?

Je zegt zelf al dat de pc alleen in veilige modus opstart.
De schijf wordt alleen herkend in normale modus.
Waar zou dan het probleem zitten ? :p:rolleyes:

ik wist niet dat de schijf aleen herkendt wordt in de normale modus
die vent in de winkel zij dat het wel kon

maar toen ik hem er voor het eerst in deed kreeg ik wel een melding vaneen nieuw apparaat gevonden en dan kon je de software zoeken
maar dat klikte in toen weg
en nu krijg ik het niet meer
dit was in de veilige modus

USB poort

Haal hem eens uit je USB poort, start je PC op in velige mode en stop hem dan in een (andere) USB poort. Dan moet Windows hem zien.
Anders probeer BartsPE. Je kunt hem op elke PC met XP maken en ergens anders inzetten en dan met die CD opstarten!

Haal hem eens uit je USB poort, start je PC op in velige mode en stop hem dan in een (andere) USB poort. Dan moet Windows hem zien.
Anders probeer BartsPE. Je kunt hem op elke PC met XP maken en ergens anders inzetten en dan met die CD opstarten!

wat is dat dan dat barts pe ?

PE staat voor Preïnstalled Enviroment oftewel voorgeïnstalleerde omgeving.

Deze CD stop je in de pc, je zet hem aan en dan laadt de CD een voor geïnstalleerde XP in je geheugen. (Dit is dus nog voordat je normale windows opstart)

In deze XP staan dan een paar handige tooltjes.

Je kan deze windows gewoon gebruiken als de normaal geïnstalleerde windows alleen als je de pc uit zet is deze windows weer weg uit het geheugen.

Kortom handig voor als je data veilig wilt stellen en je besturingssysteme het niet meer doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan