Externe hard schijf geeft melding need to format

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdhaven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Beste allemaal,

Sinds een jaartje ofzo heb ik een Freecom externe harde schijf die ik af en toe als backup gebruik.

Nu wil ik de schijf weer gebruiken, maar ik krijg de melding;

You need to format the disk in drive G: before you can use it.

Do you want to format it?
format disk / cancel

Ik wil hem niet formateren, want er staan bestanden op die ik nodig heb!! Maar als ik op cancel klik, dan kan ik de hd niet benaderen (hij staat gewoon niet in 'mijn computer').

Wat moet ik nu doen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Die partitie is dus kennelijk corrupt. Met diverse tools kun je soms bestanden terughalen, maar mijn advies is om eerst iemand te zoeken die daar ervaring mee heeft. Zijn de bestanden niet al te belangrijk of vervangbaar dan kun je zelf een poging doen, maar mijn ervaring is dat je dan soms meer kwaad dan goed doet.

Bedankt voor je reactie! Aan wat voor een tools moet ik dan denken? Dan ga ik es kijken of ik het zelf zou kunnen of dat ik het uit moet besteden :)

Heeft die harde schijf toevallig in een andere pc gezeten? Probeer hem eens aan de pc te sluiten waar hij het laatst aan heeft gehangen. Dan via de nette manier verwijderen (Hardare Veilig Verwijderen). Daarna nog eens proberen op je eigen pc. Werkt 9/10 keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan