Externe Harddisk aansluiten op Fujitsu Siemens 1437G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb van de week een Western Elements portable 160 Gb externe schijf gekocht. Het was plug en play zeiden ze bij Vobis. Nou bij mij dus niet....als ik de schijf in de usb poort plug van de laptop dan geeft Windows XP Home(met alle updates in de loop der tijd) wel aan dat er nieuwe hardware is en vraagt dan om drivers die ik niet heb.

Heb dezelfde dag de service lijn van Western gebeld en die zeiden er moet een chipupdate gedaan worden en dan zou het plug en play moeten zijn. Bij Intel site een update opgehaald en geinstalleerd. Ik heb volgens de Intel Chipset Identification de volgende chipset erinzitten:

Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 915GM/GMS/PM Express Chipset family

Chipset Components

Memory Controller:
Mobile 82915GM/GMS/PM

I/O Controller:
Failed to identify your ICH

Echter krijg ik met geen mogelijkheid de externe harddisk aan het werk.

IK heb ook het proggie everest geinstald en krijg dan de volgende info:

Apparaatbeschrijving
Noord Brug: Intel Alviso i915PM
Zuid Brug: Intel 82801FBM ICH6-M

Hoe kan ik zien welke nummer chipset driver ik precies nu heb (mocht ik het toch niet geinstalleerd hebben, kan me haast niet voorstelllen maar goed..)

Iemand anders tips hoe ik de externe Harddisk aan het praten krijg....ik wordt langzaam aan gek

Laatst bewerkt:
Welk OS?

Heb je een enhanced usb poort in apparaatbeheer staan?

Heb je de driver cd voor die laptop?

Anders ook even de Via drivers installeren, misschien dat de USB poorten aan die controller hangen.

Hier kun je via je type of serie nummer de drivers ophalen.

Welk OS?
Windows XP Home Edition

Heb je een enhanced usb poort in apparaatbeheer staan?
ja, te weten: Intel(R) 82801FB/FBM USB2 Enhanced Host Controller - 265C

Heb je de driver cd voor die laptop?
Ja die zat er in 2005 bij toen ik de laptop kocht

Anders ook even de Via drivers installeren, misschien dat de USB poorten aan die controller hangen.

Waar kan ik die vinden en wat zijn dat precies (ben nog geen overdreven kenner)

Hier kun je via je type of serie nummer de drivers ophalen.
ja maar daan staan oude drivers op van 2004

Die driver staat er ook bij, en uit 2004, en? als ze werken maakt dat toch niet uit?

Staan er geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?

Wat staat er in de bios over de USB?

Laatst bewerkt:
Die driver staat er ook bij, en uit 2004, en? als ze werken maakt dat toch niet uit?

Opnieuw die oude geinstald maar die werken niet....het vreemd is nu, nu ik die "nieuwe" drivers erop denk gezet te hebben via de fujitsu driver CD naar de softwareversie zit tekijken ik nog steeds 2004 te zien krijg met als jaartal 2004...ik update op een of andere manier dus niet. ook de USB drivers zijn van 2004 als ik zo zie. Als ik het register in ga naar naar local machine/software en intel en bij Infinst kijk staat er wel de nieuwe versie nummer

Staan er geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?

jawel,,,overige apparaten: external hdd

Wat staat er in de bios over de USB?

ik zit in de bios maar kan niets vinden over de USB, zie wel als ik erin wil heel snel dat er een mouseware en een external HDD aangesloten moet zijn

ik kan je evt een word document mailem met printscreen info

Ook de schijf aan een andere PC geprobeerd?
Heeft die schijf een externe voeding en ook in gebruik?

Wat voor een melding krijg je als je windows de drivers voor die externe schijf zelf laat installeren? wat eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het gaat om de melding.

Ook de schijf aan een andere PC geprobeerd?
Heeft die schijf een externe voeding en ook in gebruik?

Wat voor een melding krijg je als je windows de drivers voor die externe schijf zelf laat installeren? wat eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het gaat om de melding.

geen externe voeding, nog niet op een ander pc gebruikt

ik krijg de melding dat er nieuwe hardware is gevonden en dan krijg ik de wizard updates voor hardware en moet ik kiezen automatisch installeren of zelf kiezen. Beide al geprobeerd maar geen succes

en volgens intel kan je zo zien of je de nieuwste software hebt:
http://www.intel.com/support/chipsets/inf/sb/CS-009267.htm?iid=chipsets+infmain&

en die heb ik dus...wellicht ligt het aan de drivers van de usb?

het rare vind ik als ik de Intel® Chipset Identification Utility gebruik ik dus ook het volgende te zien krijg bij:
I/O Controller:

Failed to identify your ICH

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk eerder aan de sroomvoorziening, heb je meerdere USB poorten en een andere geprobeerd, kijk eens in de eigenschappen van de desbetreffende usb poort ( USB hoofdhub ) naar de energie wat geleverd kan worden, deze is max. 500mA, maar gedeelde poorten vaak minder.

Ook in diskmanagement geken of hij daar bij staat?

Zou hem toch ook eens testen aan een andere PC.

Denk eerder aan de sroomvoorziening, heb je meerdere USB poorten en een andere geprobeerd, kijk eens in de eigenschappen van de desbetreffende usb poort ( USB hoofdhub ) naar de energie wat geleverd kan worden, deze is max. 500mA, maar gedeelde poorten vaak minder.
IDD max 500 mA, in de andere USB heb ik de external ook al gehad maar nul komma nul resultaat

Ook in diskmanagement geken of hij daar bij staat?
ja ik heb dat gedaan via Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK. en daar staat de external niet tussen

Zou hem toch ook eens testen aan een andere PC.
heb maar een latop maar ga vanmiddag wel even op de laptop zitten van mijn schoonzus, alleen werkt die met vista

zojuist op een ander laptop met vista de externe aangekoppeld en uiteraar doet die het daar. gelijk NTFS geformatteerd. Ik zag overigens dat de drivers daar uit de volgende map kwamen: c:windows/system32/drivers/usbstor.sys .....van 2006

Ik neem aan dat ik die map niet zo maar kan kopieren en bij mijn op de laptop kan zetten. Zij draait vista en ik xp home.....???

zojuist Western nog een keer ten einde raad aan de telefoon gehad en warempel na wat uitleg doet de drive het. had ik maar eerder gebeld dan had ik niet de hele ochtend lopen klooien

Ik moest dus bij aansluiten en herkenning EXTERNAL HDD een lokatie aangeven waar de drivers stonden en dat was in de map c:windows/inf...duurde even met zoeken maar uiteindelijk gaf windows dus aan dat de externe drive herkend werd en instalde hij de drivers. Nu zie de drive ook staan bij :deze computer

hier was ik dus nooit zelf opgekomen.

Nu je het zegt:rolleyes:, dan was die usbstor.sys nog niet opgenomen in het register en zou windows die inf file zelf hebben moeten zoeken bij drivers installeren vanuit apparaatbeheer, niet dus.

Mooi dat het werkt, kun je rechtsonder de vraag als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan