Ik heb van de week een Western Elements portable 160 Gb externe schijf gekocht. Het was plug en play zeiden ze bij Vobis. Nou bij mij dus niet....als ik de schijf in de usb poort plug van de laptop dan geeft Windows XP Home(met alle updates in de loop der tijd) wel aan dat er nieuwe hardware is en vraagt dan om drivers die ik niet heb.
Heb dezelfde dag de service lijn van Western gebeld en die zeiden er moet een chipupdate gedaan worden en dan zou het plug en play moeten zijn. Bij Intel site een update opgehaald en geinstalleerd. Ik heb volgens de Intel Chipset Identification de volgende chipset erinzitten:
Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 915GM/GMS/PM Express Chipset family
Chipset Components
Memory Controller:
Mobile 82915GM/GMS/PM
I/O Controller:
Failed to identify your ICH
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de externe harddisk aan het werk.
IK heb ook het proggie everest geinstald en krijg dan de volgende info:
Apparaatbeschrijving
Noord Brug: Intel Alviso i915PM
Zuid Brug: Intel 82801FBM ICH6-M
Hoe kan ik zien welke nummer chipset driver ik precies nu heb (mocht ik het toch niet geinstalleerd hebben, kan me haast niet voorstelllen maar goed..)
Iemand anders tips hoe ik de externe Harddisk aan het praten krijg....ik wordt langzaam aan gek
Heb dezelfde dag de service lijn van Western gebeld en die zeiden er moet een chipupdate gedaan worden en dan zou het plug en play moeten zijn. Bij Intel site een update opgehaald en geinstalleerd. Ik heb volgens de Intel Chipset Identification de volgende chipset erinzitten:
Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 915GM/GMS/PM Express Chipset family
Chipset Components
Memory Controller:
Mobile 82915GM/GMS/PM
I/O Controller:
Failed to identify your ICH
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de externe harddisk aan het werk.
IK heb ook het proggie everest geinstald en krijg dan de volgende info:
Apparaatbeschrijving
Noord Brug: Intel Alviso i915PM
Zuid Brug: Intel 82801FBM ICH6-M
Hoe kan ik zien welke nummer chipset driver ik precies nu heb (mocht ik het toch niet geinstalleerd hebben, kan me haast niet voorstelllen maar goed..)
Iemand anders tips hoe ik de externe Harddisk aan het praten krijg....ik wordt langzaam aan gek
Laatst bewerkt: