Externe harddisk, advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee wat het verschil in prijs is.
Maar de Western Digital ziet er wel wat slanker uit, en denk wat makkelijker te plaatsen.
Dus wanneer 2x 250GB niet echt goedkoper zou zijn, zou ik gaan voor de 500GB WD.

Het zou wel aardig schelen in prijs IMO..

250 GB HDD: €73
Externe behuzing gemiddeld: €99

De goedkoopste WDN: 275€

Prijs is niet superbelangrijk (speelt wel een rol natuurlijk). Gaat mij vooral om gebruiksgemak en kwaliteit.

Gebruiksgemak is inderdaad van groot belang.
Heb zelf namelijk een paar weken geleden zelf een Coolermaster X-craft behuizing gekocht met een Hitachi 320GB schijf.
Die X-craft ziet er mooi uit, maar de installatie is echt super ***. Je hebt bekant een uitsmijter nodig om die kast open te trekken (slide mechanisme). Geen grip (gladde behuizing), en veel kracht nodig om hem open te maken. Dat werkt dus niet.

Maar als ik zo de prijzen zie, dan zou ik zeggen koop die behuizing waar 2 schijven in passen.
De kans dat 2 externe schijven kapot gaan is weer kleiner, als dat die ene kapot gaat.
En dat is nog goedkoper ook. :D

Dat geval waar ik die link van gaf :). (iemand raadde mij dat aan).

Toch voel ik wel veel voor de WD hoor.. Goed merk, goede kwaliteit en je weet dat het werkt :confused:.

Behuizing is altijd afwachten, misschien kun je ergens reviews vinden van de behuizing.
Wat de harde schijven betreft, zijn er meerdere goede merken: Western Digital, Seagate, Samsung en Hitachi is dacht ik ook wel goed.
Zelf heb ik kapotte Western Digital gehad (+- 1 jaar oud), maar ja dat kan gebeuren.

Ik heb zelf goede ervaringen met WD. Nog nooit een HDD crash gehad (ook niet met andere disks overigens).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan