externe harddisk crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsgomez

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Ik heb een Lacie externe hard drive van Maxtor.
Toen ik op school zat kon die opeens niks meer lezen. Hij veranderde mijn label in : Lokaal station. Als ik de drive probeer te openen, vraagt ie of ik wil formatteren. Is er nog een manier om m'n gegevens terug te krijgen, of ben ik te laat.

Formateer de schijf en haal de gegevens terug met PC-inspector.
Dit programma kan je met google vinden.
Met dit programma kan je een groot gedeelte van je data terug halen.
Na het formateren moet je er niets meer op zetten, en gelijk aan de slag gaan met de recovery van de bestanden.

Maar hoe kan ik m'n data recoveren als ik hem eerst formateer?

Dat doe je met het programma PC-Inspector.
Dit programma installeer je op een andere schijf als waar je de gegevens van terug wilt halen.

Dus als ik je goed begrijp , moet ik dus eerst formatteren, waardoor m'n schijf leeg is, en dan pas de PC inspector gebruiken.

Ik heb m'n schijf proberen te formatteren, maar aan het einde geeft ie een melding dat ie het formatteren niet kan afmaken. Als ik dan de schijf probeer te benaderen geeft ie de melding : E:\ is not accessible The parameter is incorrect
Enig idee wat dit inhoudt?

PC inspector doet er heel lang over, en volgens mij vindt ie niks. Is er geen ander programma?

Het is normaal dat PC Inspector er een tijdje over doet.
Gewoon laten draaien. Ik heb hem pas een nacht laten draaien op een grote HDD.
Als je met dit programma niets kan vinden vindt je met de rest ook niets.

Het is gelukt, hij heeft lang moeten draaien, maar het is gelukt. Bedankt voor de hulp.

Als ik de bestanden heb gevonden kan ik ze dan weer op m'n harddisk zetten? Want ik heb gebrek aan ruimte.

Jeps :D
Maar dan worden je oude bestanden overschreven. Deze kan je dan niet meer terug krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan