Externe harddisk (Fat32) wel herkend in C:/ maar niet in E:/

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik heb 2 harddisks – C:/ (Fat32), Windows XP Pro Nederlands, E:/ (NTFS) Windows XP Pro Engels.
Beide in 2 partities.
Op C:/ staat D:/ = Data, op E:/ staat F:/ = ook data.
Nu heb ik een Externe harde schijf (Samsung SPT 514N USB 250 GB) (Fat 32) en die loopt via USB 2.
Als ik C:/ Boot dan zie ik in mijn computer, I:/ en dat is dus die Externe harddisk.
Als ik in E:/ boot zie ik hem niet in mijn computer.
In systeem bij hardware wel en hij lijkt gewoon te werken.
In verkenner zie ik hem ook niet staan zowel bij mijn computer als bij portable media devices ???
Ik wil hem gewoon kunnen zien in E:/ mijn computer, zoals alle andere harddisk.
Heb ook in E:/ de hardware wizzard gebruikt en daar staat ie ook in, het apparaat werkt naar behoren.
Eerst dacht ik daar E:/ NTFS is kan ik de Externe harddisk niet zien daar hij Fat 32 is maar dat lijkt mij sterk daar ik C:/ en D:/wel gewoon zie in mijn computer.
Snapt u het nog?

Laatst bewerkt:
En als U nu eerst eens Opstart met E:/ (NTFS) Windows XP Pro Engels......zonder de HD in de USB ,en na het opstarten inplugd.

En dan?

Ja natuurlijk ook geprobeerd, USB los koppelen opnieuw aanzetten enz.
De (Freecom) Samsung disk komt uit de Office center en daar zat ook een CD bij.
Die heb ik in eerste instantie geïnstalleerd, vraag me niet waarom, en toen had ik wel toegang tot de disk maar alleen via de Freecom software.
Hier had ik dus geen zin in.
Ik wil een gewone externe harddisk zonder Freecom zooi.
Ik heb de software weer verwijderd zowel van mijn com als van de harddisk, daar stond ook het een en ander, en toen met Partition Magic en de computer geprobeerd de harddisk te formatteren naar NTFS.
Dit zonder resultaat behalve een fout melding.
Verder heb ik, in de stille overtuiging dat er toch wat hidden files op de harddisk stonden die iets met Freecom van doen hadden, met Avast Data Shredder de disc in zijn geheel geshrad (leeg gemaakt) en toen kon ik wel formatteren naar NTFS.

RESULTAAT:
Wel te zien op C:/ maar nog steeds niet op E:/ kortom het heeft niet echt geholpen behalve dat ik nu van Freecom af ben.

Verder heb ik, in de stille overtuiging dat er toch wat hidden files op de harddisk stonden die iets met Freecom van doen hadden, met Avast Data Shredder de disc in zijn geheel geshrad (leeg gemaakt) en toen kon ik wel formatteren naar NTFS.
Of Avast er ook eventuele verborgen partities af gooit weet ik niet.Of een dergelijke partitie iets met deze storing te maken kan hebben is mij ook nog niet duidelijk,maar even kijken of er nog iets aan partities op staat kan geen kwaad ;)

Haal hier Testdisk even op.Na opstarten 4x enteren en kijk eens wat daar staat.

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.5.win.zip

Greetz

Ik snap er nu helemaal niets meer van.
Heb weer Avast Data Shreder er over heen laten gaan, nu is de hardisk alleen nog te zien in device Manager, zowel in C:/ als in D:/.
Met Partition magic kan ik ook niet meer formateren, kortom kan er nu helemaal niets mee.
Krijg deze melding "Error # 600 error trying to create batch file"
Verder post ik hier ook even een bijlage.

Bijlagen

• Partition magic.JPG
    Partition magic.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 44
Optie: Non partitioned media

Bijlagen

• Non Partitioned Media.JPG
    Non Partitioned Media.JPG
    24,8 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
probeer een te formatteren met GParted,het is een mooie (freeware)vervanger voor Partition Magic.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Om op te starten,

2x enter
Kies taal enter
Kies keymap enter 3x

Volgens mij, is het een dynamische schijf, die alleen geïmporteerd dient te worden, of met MBRWiskey/PTEdit32, er een juiste type partitie van worden gemaakt, 0C voor FAT32.

Eerder op de dag had ik in E:/,computer beheer-Schijfbeheer,een nieuwe partitie aangemaakt en vervolgens mijn Externe harddisk aangewezen.
Dat wilde niet lukken, kreeg steeds een fout melding.
Uiteindelijk na een hoop uigeprobeer met ondermeer Partition Table Editor, Tabele doktor, Paragon Harddisk manager en wat al niet meer de boel afgesloten en toen geboot in C:/.
In Schijfbeheer het opnieuw geprobeerd.
Computer beheer-schijfbeheer- nieuwe partitie aanmaken ( ext harddisk aangewezen) en dan vervolgens formateren naar NTFS
Hij formateerd nu de schijf en is ook weer te zien op C:.
Ga zodra hij klaar is even weer in E:/ booten kijken of ie daar dan ook staat.

Nog steeds niet te zien in E:/.
In computer management - disk management wel en dan kan ik hem ook openen en vervolgens folders en data er naar toe slepen enz.
Maar in mijn computer en verkenner kan ik hem niet vinden.
De schijf is nu geformateerd naar NTFS.

Lange Pier,
Is het na deze info nog zinvol met MBRWiskey/PTEdit32, er een juiste type partitie van te maken, 0C voor FAT32 of hoeft dat nu niet meer?

De harde schijf werkt alleen kan ik hem niet zien in E:/ mijn Computer.
Een luxe probleem lijkt me maar toch.

Nee, dat heeft geen zin meer, maare, krijgt hij wel een schijfletter toegewezen?

Of zitten er ook cardreaders, of andere verwisselbare media op, die de schijfletter gebruiken.

Overigens heeft een schijf, met meerdere partities, volumes, en gebruikt windows voor zijn schijfletters, bestanden en mappen de backslash, c:\, etc, / wordt gebruikt door Unix en aanverwanten, voor de root, dat moest ik even kwijt.:)

In C:\ (/ sorry) krijgt hij de schijfletter I toegewezen.
Wat bedoel je met verwisselbare media?
Ik heb een Usb kabeltje voor mijn digitale camera, aangesloten op een usb 1 poort.
Verder gebruik ik een andere Usb poort (usb2) voor zowel de Webcam als de Externe Harddisk.
Heb zo'n verleng usb kabel en ik kan dus gewoon ompluggen van webcam naar harddisk.
Maar als het in C:\ gewoon allemaal werkt wat is er dan anders in E:\ ?

Bijlagen

• My computer E.JPG
    My computer E.JPG
    40,5 KB · Weergaven: 47
In E:\ Start > Uitvoeren type sfc /scannow uitgevoerd.
Ging toen Windows File protection uitvoeren waarbij ik de originele Windows XP CD moest gebruiken.
Resultaat is mij niet duidelijk??? kan nog steeds geen Externe harddisk zien in mijn computer.
Heb net in E:\ met Nero iets gebrand van Externe harddisk naar CD en dat was geen probleem.
Nero ziet gewoon mij Externe disk.

Ging toen Windows File protection uitvoeren waarbij ik de originele Windows XP CD moest gebruiken.
Resultaat is mij niet duidelijk???
Ik hoopte dat er een corrupt file gevonden en gerepareerd zou worden.Was een longshot,jammer.

In E:\ Start > Uitvoeren type sfc /scannow uitgevoerd.
Resultaat is mij niet duidelijk??? kan nog steeds geen Externe harddisk zien in mijn computer.
Heb net in E:\ met Nero iets gebrand van Externe harddisk naar CD en dat was geen probleem.
Nero ziet gewoon mij Externe disk.

Dus Nero ziet de externe harddisk, vanuit de windows installatie, de Engelse, die op E:\ staat wel?

Maar verkenner ziet hem daar niet?

En hij staat ook niet in schijfbeheer, in die windows vesie?

Geboot in E:\ ( Win XP Pro Engels) start ik Nero en wil dan iets branden wat op de externe harddisk staat.
Geen probleem.
In verkenner het gampus gezocht maar geen Externe harde schijf te bekennen.
In schijfbeheer staat ie ook gewoon vermeld.
Dus niet in verkenner en ook niet in mijn computer??
Als ik overigens bijv in mijn computer "browser" I:\ typ (= ext schijf) dan verschijnt ie wel gewoon ra ra hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Ik heb de externe harddisk maar gewoon in mijn favorieten gezet en vervolgens een snelkoppeling op mijn bureau blad geplaatst.
Onder het motto "If you can beet them join them", of zo iets.

Gooi eens alles weg, aan de rechterzijde, bij de sleutel, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices, in het register, en reboot daarna, dan worden de schijven opnieuw van een schijfletter voorzien, kan verder geen kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan