Externe harddisk fout Maxtor

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
51
Zojuist kreeg ik met downloaden naar de harddisk een foutmelding klinische fout.
Toen ik verder ging met downloaden ging het goed.
Maar toen ik dit gedownloade bestand wilde branden kon ik ineens de schijf niet meer vinden op mijn computer...!
Nu hang ik de schijf aan mijn laptop en krijg ik ineens te zien dat de laptop hem ziet als Lokaal Station E, ipv Data K.
en zegt tevens dat de schijf niet geformatteerd is en of ik dat maar wil doen?
Nee natuurlijk. Maar mijn data zie ik nergens meer en ik kan niet meer op de Harddisk.

Terwijl na een tijdje de disk wel wordt gelezen lijkt het. Maar dan stopt het weer. Er is iets flink mis.
Hij gaat nog wel aan en uit. Maar de data wordt niet meer gelezen.
Ik hoop bij god niet dat alles gewist is en dat er iets anders aan de hand is.
Ik ben fotograaf en al mijn foto;s staan erop. Wel wat geback upd maar lang niet alles .

Pleasssssssssssssssse wie helpt me...ik zit erg omhoog. Wie kan mij zeggen of de data is terug te halen of wat er hier gebeurd is???

Een radeloze Jo
 
Laatst bewerkt:
Als je de schijf aan een andere pc hangt krijgt hij meestal 'n andere stationsletter,dat komt omdat die pc meestal anders ingericht is qua schijven partities en schijfstations.
Kun je op de schijf chkdsk uitvoeren? Vanaf je laptop?
Ga naar:
uitvoeren
typ
cmd
enter
typ
chkdsk e: /r
enter
 
Laatst bewerkt:
heb ik gedaan, er staat "kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen"

de harddisk maakt ook een vreemd geluid. Alsof ie niet kan opstarten. na een tijdje hoor je een soort zoeken...alsof ie het net niet pakt ofzo en blijft hangen.

wat betekent die klinische fout? heb je enig idee of de data is terug te halen? Pleaseeeeeeeeeeeeeee

bedankt voor je meedenken!!!
 
Het zal wel kritische fout zijn i.p.v. klinische maar dit terzijde,hoe oud is die schijf?