Externe harddisk gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Een kennis van me, heeft zijn externe harddisk laten vallen. Dit is een kleine ramp. Hierop staan 6 jaar foto's door hem genomen in binnen- en buitenland. Sommige zijn werkelijk niet meer opnieuw te nemen. De HDD is zo dood als een pier. Weet iemand of het eventueel mogelijk is om de informatie die er op staat er nog af te halen? Deze man zou hier ontzettend mee geholpen zijn.

Er zijn bedrijven die data recovery doen, deze halen de harde schijf uit elkaar en plaatsen de schijven (platters) in een apparaat om de data te recoveren. Let op dit is echt wel een dure grap.
http://www.ontrackdatarecovery.nl/?psearch=Google_generic5

Wat ook nog een mogelijkheid is, om de schijf uit de behuizing te halen en intern in een PC aan te sluiten.

Dank je Lex. Ik heb dit antwoord doorgegeven aan Dick. Ik hoop dat het werkt, want 6 jaar bijna professionele fotografie kwijtraken, daarvan zou je in een depressie terecht komen :(

Hoe profesioneel ben je bezig als je geen backups maakt?

Ron

Als de foto's werkelijk zo belangrijk zijn dan vooral absoluut niet meer zelf *****n en een professioneel bedrijf de data laten recoveren. De schijf gaat het ook in je pc niet doen namelijk. Dit veroorzaakt alleen maar meer krassen e.d. op je platters waardoor de kans steeds kleiner wordt dat je er nog informatie vanaf kunt krijgen.

En van het geld dat dit nu gaat kosten had je heel veel backups kunnen maken, dus laat dit in ieder geval een les voor de toekomst zijn.

Hoe profesioneel ben je bezig als je geen backups maakt?

Ron

Dit was een back-up en ik vind de opmerking niet ter zake doend. Ik kom hier voor een antwoord en niet voor kritiek. Ik denk dat deze persoon daar niet bij gebaat is.

Wacht even. Als dit een back-up is dan is er toch niks aan de hand, want dan staan de originelen toch nog ergens. Koop een nieuwe externe HD en zet daarop een verse back-up.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan