Externe Harddisk loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimler

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Beste iedereen,

Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn externe harddisk. Het gaat hier om een Freecom Mobile Drive Classic 160 GB Harddisk.
Normaal kan ik de HDD via USB in de computer aansluiten als de pc al is opgestart. Toen ik dit vandaag weer wilde doen werd de disk in eerste instantie niet herkend en liep daarna zelfs heel de computer vast. Dit zelfde gebeurde met een USB stickje.

Als ik de externe disk in de computer plug en daarna de computer pas opstart wordt deze wel gewoon herkend en loopt de computer ook niet vast.
Ik gebruik windows xp met de laatste updates en bij hardware wordt aangegeven dat het apparaat goed werkt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Probeer eens dit. Koppel hem eens aan een andere PC en kijk eens wat hij dan doet.

Ik heb hem aan een computer met Windows 7 gehangen en na het automatisch installeren van de stuurprogramma's (was de eerste keer) deed hij het gewoon goed.

Geen vastlopers of iets dergelijks.

Deze wellicht.
De AutoRun functie van het besturingssysteem is daar kennelijk niet lekker. Dan staat er iets op die externe harde schijf dat wordt gestart, waardoor de boel niet goed funtioneerd. Shift toets ingedrukt houden als je die externe harde schijf in de USB poort steekt. Dan wordt de AutoRun functie namelijk gepasseerd en kun je wellicht verder.

Laat eens weten. ;)

Als het enkel bij de Externe schijf zou gebeuren , zou men de harde schijf eens kunnen controleren op fouten. Ik lees dat het ook bij een een USB stick gebeurt en dat is geen toeval. Ik denk dus in de richting van één of ander virus.

Shift toets inhouden en vervolgens de HDD erin steken heeft geen effect. Het vreemde is dat de computer heel raar doet daarna. Je kan nog wel op deze computer drukken en de start knop doet het ook gewoon. Start > instelling > configuratiescherm werkte ook nog maar ik wilde vervolgens bij Systeem kijken en dat scherm opende gewoon niet. Zelfde verhaal voor internet explorer. Vervolgens probeerde ik de pc op de reguliere wijze af te sluiten maar ook dit werkte niet.

Het lijkt me sterk dat het een virus is, aangezien hij op een andere computer wel werkte? (met dezelfde virus software - ander besturingssysteem)

Op fouten controleren is misschien niet eens zo'n slecht idee. Dat duurt alleen altijd zo lang...

Dat het probleem zich niet voordoet op een andere computer kan ik best begrijpen. Mogelijk is je computer besmet met één of ander virus en niet de externe schijf of USB stick. Scan je computer eens grondig zonder de apparaten aan te sluiten.

Je computer kan besmet zijn met een USB virus. Een USB virus blokkeert het systeem als er een USB apparaat word aangesloten.

Het systeem is vanochtend gescand met Eset Smart Security 5. Toen zijn er geen bedreigingen gevonden.

Zojuist een herstelpunt van een aantal dagen terug er op gezet. Hij gaf in eerste instantie aan dat station J (waar de HDD op aansluit) niet kon worden veranderd. Toen HDD aangesloten en opnieuw geprobeerd waarna het herstelpunt wel kon worden uitgevoerd.

Het probleem is nu verholpen, maar met het herstelpunt is Eset weer teruggezet naar versie 4, (aantal dagen geleden van 4 naar 5 gegaan nadat ik deze helemaal verwijderd had.) Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Toch maar alles scannen iets is er niet goed zoals seniorke al zei. Moeilijk te bepalen wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan