Externe harddisk met USB 3.0 wordt vaak niet herkent door mijn USB 3.0 poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

samuelvisser

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Goedendag,

Mijn USB 3.0 harddisk wordt niet herkent door een USB 3.0 poort. Ik heb het op meerdere computers geprobeerd, maar in de meeste gevallen werkt USB 3.0 niet. De USB 2.0 poorten werken wel altijd.
Het vervelende met dit probleem is dat het heel soms wel werkt. Ik heb bij schijfbeheer gekeken, maar daar zag ik de harddisk ook niet. Ook al wist ik dat het op meerdere computers niet werkt, toch heb ik ook geprobeerd mijn USB 3.0 drivers een update te geven, zonder resultaat.
Ik heb een harddisk van Intenso, met als artikelnummer 6024662 (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...635-cm-25-inch-USB-30-Zilver?ref=searchDetail)

Ik weet niet of dit probleem op te lossen is, of dat dit gewoon een defect is, maar het feit dat het af en toe wel werkt geeft me nog enige hoop :)

Bedankt voor jullie hulp!

Samuël Visser

Het komt wel eens vaker voor.
Wat wel eens wil helpen is de bios in te duiken, en te kijken bij de usb instellingen daar iets als usb mass storage in te schakelen op de usb poorten.
Wellicht dat dan de herkenningsproblemen zijn opgelost.

Het kan er wel iets mee te maken hebben. Ik ben de BIOS ingedoken, de optie voor USB mass storage stond al aan. Ik heb het vinkje gewoon af en aangevinkt, en toen mijn systeem gestart. Toen ik mijn harddisk in mijn 3.0 poort stak, herkende Windows hem gelijk en werkte alles. Maar toen ik probeerde hem er weer uit en in te stoppen, herkende hij hem niet meer, ook niet na meerdere keren opnieuw proberen.
Het kan toevallig zijn geweest dat hij hem precies toen herkende, ik weet het niet.

EDIT:
Ik weet niet of het belangrijk is, maar mijn harddisk heeft een lampje dat blauw wordt als het via een USB 3.0 poort werkt en groen als het via USB 2.0 werkt. Als hij niet werkt op een USB 3.0 poort, is het lampje groen. Misschien detecteert de harddisk niet dat het een USB 3.0 poort is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan