Externe Harddisk Niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Beste mensen,

ik heb eergisteren linux geinstallerd naast xp, na de installatie kon ik in mijn harddisk en kon mijn bestanden zien, maar gisteren lukte het niet meer en als ik het aan heb in xp zie ik alleen de schijf letter maar ik kan er niet in, het is een fat32, ik heb erg belangrijke bestanden erop die ik niet kwijt wil. komt het door linux??

wie kan mij helpen, moet ik mijn pc formatteren ofzo, help mij alsjeblieft zo snel mogelijk.

gr, Hypnose

Heb je al een chkdsk geprobeerd op je externe HDD?
wat zie je overigens in schijfbeheer?

Heb je al een chkdsk geprobeerd op je externe HDD?
wat zie je overigens in schijfbeheer?

nee dat nog niet maar ik heb ook van iemand gehoord dat het misschien komt doordat mij harde schijf een andere letter gekregen heeft.

Ik heb namelijk 3 partities gemaakt en dan de linux geinstalleerd, ik vermoed dat mijn letter gewijzigd is, ik ben op dit moment niet thuis, ik ga het even kijken en dan laat ik het weten. maar als ik een chdsk doe, worden mijn bestanden dan niet verwijderd van de schijf?

Schijfletters zijn afhankelijk van het OS. Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat je schijf in windows xp bijvoorbeeld E: wordt genoemd, terwijl linux of eender welk ander OS die D: of F: noemt.

Met chkdsk controleer je je schijf op fouten. Kies voor start --> uitvoeren --> cmd, dan opent het opdrachtpromptvenster en daar tik je dan "chkdsk /F /R" en enter.
Als dat gedaan is kan je even gaan kijken in schijfbeheer, blijf in het opdrachtpromptvenster en tik: "compmgmt.msc" en enter... Je kan het opdrachtpromptvenster dan sluiten: tik: "exit" en enter.
Je ziet dan het venster computerbeheer. onder opslag kan je kiezen voor schijfbeheer en daar kan je meer informatie vinden over heo je computer die schijf ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan