Externe Harddisk niet herkent bij deze computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
hallo,

ik heb een externe harddisk van Lacie. maar deze wordt niet meer herkent in windows.
bij deze computer verschijnt deze niet.

wanneer ik naar apparaatbeheer toe gaat, vind ik de harde schijf wel. maar daarop staat 500gb niet toegewezen. terwijl er toch wel daadwerkelijk data op staat.

ook met het programma getdataback ziet hij de 500gb harde schijf. wanneer ik hem inlaat. gaat hij netjes zijn werk doen. maar daarna geeft hij de melding dat ik een filesystem moet kiezen. maar hierin staan geen keuzes.

wat ik ook gek vind is het volgende. (heb de harde schijf uit de behuizing gehaald) is dat er twee harde schijven van 500 gb inzitten.

een hiervan tikt bij het opstarten. daarna niet meer. bij het voor het eerst aansluiten op een PC zegt hij wel nieuwe hardware gevonden. en dat deze geinstalleerd is. maar toch verschijnt hij nog niet bij deze computer.

hoe krijg ik mijn data hier nog op veiliggesteld? heb al een andere harde schijf waar het eventueel op kan.

alvast bedankt.

als de schijf tik en ook niet gevonden woord in schijfbeheer is het meestal einde verhaal.

als de schijf tik en ook niet gevonden woord in schijfbeheer is het meestal einde verhaal.

Hij vind hem wel maar zegt unrecognized file type.
met getdataback vind hij hem wel met de grootte.
als ik hem dan inlaad dan duurt dat 7 uur. maar wanneer hij dan alle files heeft gevonden (want dat doet hij)... kan ik geen file system kiezen om verder te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan