Externe harddisk niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

stubusan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hallo,

Ik heb een 40 GB schijf (oude) extern geplaatst.
deze was aan/ aan het opstarten, toen per ongeluk uit gezet (powerknop op externe casing).
nu kan ik in vista (heb volgens mij de 32bit versie) wel de schijf zien (wordt herkend als J lokale harde schijf), maar erop klikken geeft 'locatie niet beschikbaar' onleesbaar of beschadigd...

wat nu?

p.s. in verband met de onvermijdelijke vraag naar screendump: iemand een idee waar windows de printscreen opdracht wegzet?

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk J: /F

En hoe een screendump te maken staat (o.a.) in mijn 'handtekening'.

Tijs.

hallo,

dank vast voor de tip, ga ik straks proberen!
(overigens: chkdsk<spatie>J:<spatie>/F ?)
enne: waar in vista is het start commando te vinden? staat niet meer onder de startbalk zoals in xp en eerder.

ben nu met testdisk bezig om in ieder geval alle foto's te redden (zie bijgesloten jpg -> dank voor de uitleg!), en dat wil ik liever niet onderbreken. foto's van 2 maanden Nieuw Zeeland zijn redelijk onbetaalbaar voor ons :-)

Bijlagen

• testdisk.jpg
    testdisk.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Om er even tussen te komen. Je kunt na het downladen van sp1 uitvoeren niet meer aanklikken ,maar als je onderin je zoekbalkje "uitvoeren"typt is dat het zelfde. Zoeken is nl ook verdwenen

hallo,

dank vast voor de tip, ga ik straks proberen!
(overigens: chkdsk<spatie>J:<spatie>/F ?)
enne: waar in vista is het start commando te vinden? staat niet meer onder de startbalk zoals in xp en eerder.
[...]

Als je Vista hebt is het Uitvoeren vakje te bereiken via de [Windows-toets]R toetscombinatie.
En ja, het commando is precies zoals jij het hierboven geschreven hebt.

Tijs.

de bestanden zijn in ieder geval gered, toch 20 GB aan foto's :-)

maar goed: het commando chkdsk J: /F opent een window, dat direct weer sluit. geen melding, helemaal niets helaas.

andere ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan