Externe harddisk: software installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther veen

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Ik heb een externe harddisk gekocht. Hij werkt niet op mijn computer. wordt wel herkend, maardan met een uitroeptekentje erbij. De computerzegt: kan hem niet openen. Ik heb nogal een oude computer. Kan het ermee te maken hebben dat ik de juiste software niet heb? Er werd een CDtje bijgeleverd maar die doet het alleen op windows 98 en ik heb 2000.
Suggesties?

Hallo Robbie34,

Ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd... Wat is USB 2.0? Normale USB sticks werken wel altijd gewoon.

Hallo Robbie34,

Ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd... Wat is USB 2.0? Normale USB sticks werken wel altijd gewoon.

USB 2,0 is een nieuwere versie van de USB ( Universal blabla Bus). Verschilt met de snelheden. Kan je via Apperaat beheer even Windows de driver laten zoeken?

Oei, je vraagt me wel moeilijk dingen, haha. Ik zit in configuratiescherm en kijk bij hardware. Ik weet niet hoe ik windows de driver laat zoeken? Sorry ik ben een beetje een digibeet zoals je ziet. :o

Je hebt het toetsenbord (Je draait Windows XP ?)

Tussen de CTRL en de ALT zit een andere toets. Druk die in en tegelijkertijd de toets : Pause/Break indrukken. Ga dan naar het tablad Hardware, dan klik je op "Apperaat beheer". Zie je daar enige uitroeptekens / vraagtekens, dan staat er iets niet goed. Zoek daartussen je hardeschijf op. Doe dan Rechtermuisknop en dan op updates zoeken of iets dergelijks wat er op lijkt (Stuurprogramma Installeren ofzo :P)

Aha, dank. Dat heb ik gedaan, ik ging naar stuurprogramma installeren, maar krijg: de installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit exemplaar. ? Nog meer suggesties? wat moet ik nu doen? Er staat inderdaad een uitroeptekentje bij dit apparaat...

Je draait Windows 2000 zeg je, heb je al je updates wel binnengehaald?
Daarin zou USB 2 ondersteuning moeten zitten dacht ik.

Mijn computer doet dat vaak automatisch volgens mij. Maar ik kan het misschien ook via google zoeken en installeren? +

Bij Eigenschappen van "deze computer" kan je zien welk besturingssysteem en versie je hebt en welke service packs je geinstalleerd hebt.

Ik heb service pack 4, en windows 2000. Verder staat er nog: 5.00.2195.
Wat beteknt dit voor mijn externe harde schijf en de USB 2.0?

De updated USB 2 drivers zijn aanwezig in het SP4, dus daar kan het niet aan liggen.

Om wat voor merk/type schijf gaat het hier?

Ik ben even langs de Paradigit geweest waar ik dit ding heb gekocht en waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat ik maar 1 USB poort heb, en dat de harddisk dus te weinig stroom krijgt (er zit zo'n gespleten snoertje bij). Klinkt dat plausibel volgens jullie? Dat zou dus betekenen dat hij het nooit gaat doen op deze computer... Het klinkt logisch omdat als ik die harde schijf aankoppel mijn gewone USB stick ook uitvalt (ik heb zo'n USB hub er aan hangen), dat zou dus inderdaad kunnen betekenen dat er te weinig stroom wordt doorgegeven via de computer... Klopt dit denken jullie?
Trouwens echt cool dat jullie dit soort vragen zomaar beantwoorden, wordt echt enorm gewaardeerd; thanks allemaal! :)

Hmm, je komt wel laat met dit soort belangrijke details.
Even doorvragen dan maar, heeft je externe schijf dus geen eigen stroomadaptertje?
In dat geval zou een krappe stroomvoorziening de oorzaak kunnen zijn.
Soms is het te verhelpen door een USB hubje te nemen die een eigen stroomvoorziening (adaptertje) heeft.

Hey Arctic Joe,

Sorry, ik had geen idee dat dit een belangrijk detail was... :o De harde schijf heeft inderdaad geen eigen stroomadapter. Sorry ik had echt geen idee. Zo leer je elke dag weer wat bij he? ;)
Dank voor de tip van de USB hub met eigen stroomvoorziening. Zal ik zeker gaan uitvoeren!

Super thanks allemaal! :)

Kan je misschien nog zeggen welke externe schijf je hebt, dan kunnen we misschien eens kijken wat deze aan stroom nodig heeft.

Hier zie ik dat de behuizing een 5V voeding ingang heeft, maar geen adapter wordt meegeleverd, klopt dat?

Hey Arctic Jor,

Dat klopt inderdaad. Wat een goeie review trouwens op die site, het is erg duidelijk. Ik begrijp de comments daaronder over wel of niet formatteren niet helemaal maardat is ook nog niet aan de orde geloof ik, haha. wat betekent dat met die 5v voeding? Betekent dit dat ik er wel een voeding aan zou kunnen hangen?

Esther

Er valt te lezen dat de drive 500 mA nodig heeft, je zou dus een 5V adapter kunnen proberen. Je adapter (of USB hub) moet dan minstens 500mA kunnen leveren.
Let wel op de polariteit, dus wat plus en min is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan