Externe Harddisk vraagt om een stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMolenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Gisteren heb ik voor een collega een harddisk aangeschaft.
Merk: Western Digital Elements, met het serienummer WDE1000EB035-01, grootte 1 TB.
Het systeem draait op Windows XP met SP3.
De harddisk wordt wel als nieuwe hardware gesignaleerd, maar wordt niet geinstalleert en is dus niet zichtbaar bij apparaatbeheer.
In de directory C:\Windows\system32\drivers staat de driver 'usbstor.sys'. Dit wordt ook aangegeven bij de harddisk.
Volgens de gebruiksaanwijzing zou de harddisk Plug and Play moeten zijn.
Op de site van WD heb ik tot nu toe gen driver kunnen vinden voor deze schijf.

Wie kan mij verder helpen en aangeven hoe ik verder moet, waar moet ik kijken wat kan ik nog verder doen.

De harddisk wordt wel als nieuwe hardware gesignaleerd, maar wordt niet geinstalleert en is dus niet zichtbaar bij apparaatbeheer.
[...]

Hij zal er wel staan, maar als onbekend apparaat of zo. Doe het volgende in Apparaatbeheer:
Beeld -> Apparaten op verbinding.
Klap alles open, en kijk onder de XXXXXX Host Controllers (en daar weer onder de XXXXX hub) om het apparaat terug te vinden. Probeer dan met rechtsklikken -> Installatie ongedaan maken, en daarna een herstart van je computer of de externe harde schijf dan wél als massa opslagapparaat wordt herkend.

Een driver zou je er niet voor nodig moeten hebben, behalve als je onder Windows 98 draait. Hogere versies van Windows (2000, XP, Vista, 7) zouden het apparaat (uiteindelijk) als massa opslagapparaat moeten herkennen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan