externe harddisk wel en dan weer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Beetje vreemd,bij iemand waar ik ben geweest ivm met problemen met de externe harddisk wordt het verhaal steeds vreemder.
Systeem aldaar is een quadcore met 4 maal usb achter en 2 maal usb voor,os is windows 7 prof.De externe disk (HP simplesave sd320a) wordt gezien door het systeem,station letter wordt toegewezen,ik kan ook een blik werpen in de mappen structuur alleen als ik dan iets wil openen,opent het meestal niet,en als het opent duurt het heel lang.Overige apparaten op usb zijn 2 printers.Ook nog geprobeerd met 4 usb sticks waarvan er 2 raar doen,eigenlijk beetje zelfde probleem,vaak wel herkennen maar niet openen.Op een laptop van Acer daar ter plaatse werkt alles wel??.
Ik heb besloten om de ext hd mee te nemen om bij mij te proberen,bij mij thuis op een bijna identieke pc,alleen een andere cpu en een gigabyte bordje g31 ipv g41, ook windows 7 maar dan home premium.Zelfde behuizing en ook zelfde voeding(dit omdat ik denk aan spanning tekort op de usb poort).Werking 100 procent????.je zou dus de voeding kunnen verdenken tot het volgende.
Geprobeerd voor de grap op een vista pc alhier(zijn acer laptop is ook vista),helemaal geen werking,zelfs niet het geluid je wat je hoort als je iets in de usb poort steekt.Op deze pc zit op de usb poorten helemaal niks aangesloten dit ivm netwerkprintertje),dus het spanningsverhaal kan dan bijna niet denk ik,usb sticks 3 geprobeerd voor de zekereheid en die doen het wel,ook nog in bios gekeken naar de spanningen van de voeding en die gaf 5,12 volt aan.
Ik wil eigenlijk proberen om daar ter plekke in de quadcore pc een andere voeding te steken maar ben bang dat het niet werkt.Omdat het immers bij mij op de vista pc ook niet goed werkt terwijl daar verder geen apparaten aanhangen.Of deze voeding moet ook minder zijn?
Ik ben het spoor bijster nu,wie het weet is heel slim:thumb:

Hoi,
het klinkt misschien vreemd maar zet op de usb-sticks eens de functie "Ready Boost" uit (eigenschappen>ready boost "deze computer mag dit station gebruiken v.h. verbeteren van systeemprestaties" o.i.d.
Toen ik Win7 (Ultimate) pas geïnstalleerd had en een usb-stick van 8Gb inplugde kreeg ik een BSOD na die functie uitgeschakeld te hebben heb ik er geen last meer van gehad. Ik zeg niet dat het in dit geval iets oplost maar het is het proberen waard.

Laatst bewerkt:
Zover komt het vaak niet eens,na insteken gebeurd soms niks.Belangrijkste is ook die HD die moet vooral wel gaan werken.

Lees deze thread even en probeer dat eens uit wat daar gezegd wordt. (usb devices uitschakelen in apparaatbeheer herstarten weer inschakelen enz.) Plug & Play service staat op auto bij "services.msc"? En de services die daarvan afhankelijk zijn? (Logical Disk Manager)

Laatst bewerkt:
de usb poorten opnieuw installeren had ik al gedaan.Ik heb een usb hub met power besteld deze moet ik morgen gaan halen(eminent),deze kost maar een tientje als dit werkt dan weet ik zeker dat hij niet wil opstarten ivm spanningsverlies.
Heb vanmorgen nog een keer geprobeerd met een langere kabel die van mijn camera is en ook met deze doet hij het op de pc's waar hij het eerst wel op deed nu niet meer.Dus alles wijst er denk ik op dat het toch aan de spanning ligt.
Ik laat het hier weten als het heeft gewerkt.bedankt voor het meedenken in ieder geval.

en nu??

Ik heb de powered usb hub geprobeerd,maar helaas,heb de harddisk inmiddels ook nog aan andere systemen gehad,en het is meestal op laptops wel en op desktopsmeestal niet.
heb inmiddels ook al in schijfbeheer gekeken en gekeken of de plug and play service aan staat,dat is allemaal het geval.
Hij wordt meestal ook wel herkend,maar als ik iets probeer<dus klik op een map op die schijf dan loopt hij vast,trek ik dan snel het plugje eruit dan wil er soms wel eens wat verschijnen,maar dat werkt maar 1 keer.Usb poorten zijn ook opnieuw geinstalleerd ook dit hielp niet.
Nog suggesties iemand?

Inmiddels ook al een andere voeding geprobeerd,feit is wel dat hij wel altijd gezien wordt nu met de bepowerde hub.
Heb inmiddels wel ontdekt dat het zogenoemde vastlopen wordt veroorzaakt door traagheid,een enkele keer was het mogelijk om er iets naar toe te kopieeren,en toen zag ik bij details een snelheid van 240 kilobyte!!!
1 ding weet ik inmiddels wel,als ik het systeem opstart terwijl hij zit aangesloten dan werkt hij wel goed!!!!!

Laatst bewerkt:
Vreemde zaak, maar goed als hij aangesloten blijft werkt hij wél goed.
Ik heb eens ff bij mezelf gekeken vooral bij Energiebeheer (configscherm)
Bij het energieschema dat is ingesteld klik je op "de schema- instellingen wijzigen"
Dan "geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
Je krijgt nu een rijtje apparaten waar je de instellingen van kunt veranderen daaronder ook USB instellingen
Klik op het + teken en daar staat "instelling voor selectieve USB-onderbreking" die staat standaard ingeschakeld
Als je klikt op ingeschakeld kun je de optie veranderen naar uitgeschakeld.
Of het jouw probleem oplost weet ik niet,wat je ook nog kunt doen bij Apparaatbeheer bij Universal Serial Bus-controllers en dan bij elke USB-hoofdhub>eigenschappen>energiebeheer kijken of de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen enz." niet ingeschakeld is.
Edit: Heb net ff op 't web gezocht voor je,meer mensen met hetzelfde probleem er zijn "hotfixes" door MS voor uitgebracht. Hier kan je er alles over lezen en evt. downloadlinks.
P.S.
Ik zou wel eerst mijn voorgestelde oplossing proberen, daarna kun je evt. altijd nog de "hotfix" uitproberen.

Laatst bewerkt:
Ook dit werkt allemaal niet,hij blijft traag bij het later aansluiten van het ding.Als hij mee opstart gaat hij als een tierelier.Ben nog wat aan het nakijken mbt tot bestandtoegang en machtigingen,als dat ook niet lukt dan hou ik er mee op,dan maa aansluiten voor opstarten als hij iets wil wegschrijven op zijn hp simplesave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan