Externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik heb Laatst mijn externe harddisk op een laptop willen aansluiten buiten dit huishouden aan daar vond die de disk wel maar kwam er niet op ik dacht achjaa zal wel een beveiligd ding zijn en er daarom niet op kon, en toen weer thuis aan gekomen ik de hdd weer op mijn eigen pc aangesloten en nu kom ik er niet meer op hij vind hem wel maar hij geeft geen geheugen weer en als ik hem wil openen dan zegt die: de schijf L: moet eerst worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.
Weet iemand waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen er staat voor mij bij 400 gig aan belangrijke data op en wil het egt niet kwijt!!:D
Het is een WD 1.5tb externe hd als je hier wat aan hebt

ik heb ook zo iiets gehad...een ex-HD vol met mp3's...geen toegang meer , en alles zou eraf zijn...

ik heb toen een chkdsk H:/r ( H staat voor de HD..) gedaan. hij was hier erg lang mee bezig maar ik kon overal weer bij en alle bestanden waren terug..

succes !!

en wat is een: chkdsk H:/r precies wat moet ik dan doen??:d bedankt voor de supersnelle reactie!!

Laatst bewerkt door een moderator:
dat doe je via start-uitvoeren-en i.p.v H bij mij moet je jouw schijfnaam neer zetten...

ik heb de controle net uitgevoerd maar geen verandering, hij was aan het controleren en ik was heel effe wat anders aan het doen en toen was die weer weg dus heb niet gezien of die nou een fout heeft gezien of niet:d

oké , werkt dus niet....

probeer het eens op de volgende manier...

Open Deze Computer > klik rechtsklik op de schijf > eigenschapppen > Extra > foutcontrole > nu contoleren > zet twee vinkjes > starten > dan vraagt windows of bij de volgende opstart de controle moet uitvoeren > kies ja > opnieuw opstarten.

Uhmmmm.... probleempje denk ik (heb vista trouwens als dat uitmaakt) maar als ik op nu controleren klik dan zegt die dat de schijf eerst geformatteerd moet worden!!!

Op die laptop waar ik hem op aan had gesloten zat bitlocker en om mijn bestanden te lezen moest ook bitlocker erop opstaan werd mij gezegd maar dat heb ik niet toegelaten dus daar hebben we verder niks meer mee gedaan maar nu ga ik naar computerbeheer en dan staat er dat de schijf L (dat is mijn externe harde schijf) met BitLocker versleuteld is???? geen idee hoe dat gebeurd kan zijn!!
kan iemand hier wat mee????

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan