Externe harddisks niet herkend door windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hey allemaal!

Ik heb hier 3 externe harde schijven waarvan ik er eentje al een hele tijd in m'n pc heb zitten en de andere 2 pas heb gekocht. Nu is windows xp eigenlijk sinds ik die 2 extra hdd's heb aangesloten constant aan het klooien. Iedere keer herkend hij een of meerdere van de harde schijven niet. Dit wisselt per keer dat ik ze aansluit...
De ene keer ziet hij ze alle 3 perfect, en de volgende keer negeert hij er weer 2 ofzo :(

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn??

Eh, wat zijn het nu externe of interne harde schijven? Of heb je er 1 intern en twee extern via USB?

Waarschijnlijk heb je een USB probleem.
Ik moet even zoeken voor een mogelijke oplossing.:;:rolleyes:

Met SP2?
Alle kabels gecontroleerd? Hoor je de schijven lopen? Heb je de org.drivers wel geinstalleerd of gebruik je de XP drivers? Heb je installatie cd's erbij?

SP2, kabels geprobeerd en ookal in allerlei andere USB poorten van die pc geduwd. Ik heb zowel de originele als de xp drivers geprobeerd...geen verschil. En ja, de schijven maken gewoon geluid als ik ze aanzet.

Overigens werken de schijven wel wanneer ik ze op een andere pc aansluit...dus het moet echt iets van die pc zijn...

Werken andere apparaten op je usb poorten zijn aangesloten wel?

Andere externe schijven heb ik nog niet geprobeerd, maar usb-muis, keyboard en usb stick enzo werken wel gewoon...

Waarschijnlijk moet je opnieuw de USB driver van de pc opnieuw installeren.
Alternatief: Koop eens een USB kaart met drie poorten en netjes installeren. Dan moet het werken.

USB driver heb ik er al eens afgegooid en helemaal opnieuw geinstalleerd...geen verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan