Externe harde schijf aan, computer uit !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffstrijker

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Ik heb een WD essential 320 GB externe harde schijf gekocht. Lekker makkelijk dacht ik, is klein en geen externe voeding voor nodig. Op mijn laptop doet ie het gewoon alleen als het op mijn vaste computer probeer dan gaat mijn computer uit op het moment dat ik hem aansluit en juist op deze comp staat alle data. Af en toe krijgt de WD de kans om op te starten en dan start ie op en gaat ie weer uit totdat ie uiteindelijk aanblijft en ik um ook kan zien op mijn computer. Als ik dan data erop zet dan moet ik niet teveel tegelijk erop zetten want dan klapt mijn computer weer uit. KAN IEMAND MIJ HIERBIJ HELPEN ?????

WD zonder extra voeding dus
is dan je voeding van je pc wel voldoende???

Hoe zou ik dit kunnen checken? Ik dacht, mischien te simpel gedacht, dat als mijn computer meer stroom nodig heeft trekt ie dit wel ergens vandaan.

Zoals ik al zei, waarschijnlijk te simpel gedach ik dacht dat dat voor elke comp gelijk was. Maar hoe kan ik checken hoeveel voeding mijn pc krijgt dan? en nog belangrijker hoe kan ik op deze comp toch gebruik maken van dez externe schijf

Vermoedelijk vraagt de externe schijf teveel van de USB aansluiting, voor de stroom. Mogelijk is het op te lossen met een USB hub die een eigen voeding heeft. Geeft geen garantie dat dit de oplossing is.

Ok dankjewel, ik ga wel ff een hub kopen met eigen voeding en het proberen. Ik laat wel horen hoe het afloopt. Bedankt voor je snelle hulp.

Het zal niet zozeer de voeding van de PC zijn als wel het vermogen van de USB poort. Standaard kan een USB hoofdhub (2 poorten) maar 500mA per poort leveren.
Nou staat er in de specs dat HDD op externe voeding 1000mA trekt, dan zal die zonder externe voeding ook wel aan de maximale belasting zitten.
Zit er nu toevallig ook al een ander apparaat op dezelfde USB dan loop je het risico dat je stroom tekort komt.
Oplossingen:
-Toch een externe voeding
-Andere USB poort proberen
-Alle andere USB apparaten los kopppelen

Het zal niet zozeer de voeding van de PC zijn als wel het vermogen van de USB poort. Standaard kan een USB hoofdhub (2 poorten) maar 500mA per poort leveren.
Nou staat er in de specs dat HDD op externe voeding 1000mA trekt, dan zal die zonder externe voeding ook wel aan de maximale belasting zitten.
Zit er nu toevallig ook al een ander apparaat op dezelfde USB dan loop je het risico dat je stroom tekort komt.
Oplossingen:
-Toch een externe voeding
-Andere USB poort proberen
-Alle andere USB apparaten los kopppelen

Ik heb alle usb poorten al geprobeert en had in de instellingen van mijn usb poorten idd al gezien dat deze 500mA leveren. Vervolgens heb ik ook alle usb apparaten losgekoppeld en nog steeds bleef ik hetzelfde probleem houden. Met toch externe voeding bedoel je een hub met eigen voeding ertussen zetten ?

WD bedoelt eigenlijk dit:
WDCA029RNN.jpg

Maar dat schijnt alleen in de US leverbaar te zijn. Een HUB met eigen voeding is waarschijnlijk makkelijker te vinden.

Ok dit had ik nog niet gezien, bedankt. Wat in de US verkocht wordt kan altijd worden opgestuurd naar NL dacht ik zo en zo niet dan wordt het een hub met voeding...

Ja dat had ik al gedaan en degen die ik aan de lijn had had nog nooit van het probleem gehoord en zei dat ik maar nieuwe XP moest installeren of een bios update moest uitvoeren. Toen ik zei dat ik het idee had dat de hd te weinig stroom kreeg zei hij dat hem dat niet mogelijk leek. Vandaar dat ik ook maar even hier mijn vraag heb gepost en ik gelukkig snelle en bruikbare reacties krijg.

Ja dat had ik al gedaan en degen die ik aan de lijn had had nog nooit van het probleem gehoord en zei dat ik maar nieuwe XP moest installeren of een bios update moest uitvoeren. Toen ik zei dat ik het idee had dat de hd te weinig stroom kreeg zei hij dat hem dat niet mogelijk leek. Vandaar dat ik ook maar even hier mijn vraag heb gepost en ik gelukkig snelle en bruikbare reacties krijg.

Tsja, dan die medewerker toch eens beter zijn huiswerk moeten doen.
WD zal niet voor niets die kabel hebben 'uitgevonden'.

Ik heb een hub met externe voeding gekocht voor eem tientje en het werkt !!!
Bedankt voor de tips en is ook een duidelijk teken dat het tijd wordt voor een nieuwe comp;)

Graag gedaan.

Zet je de status even op "Opgelost" rechts onder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan