Externe harde schijf aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik ben van plan om over een tijdje een externe harde schijf aan te schaffen; ik weet wel wat van computers maar op dit gebied ben ik onbekend.
Daarom wil ik me eerst wat orienteren: wat zijn de gangbare en beste merken voor externe harde schijven; waar moet ik op leggen en hoe sluit je zo'n externe harde schijf aan op je PC?

Alle antwoorden zijn prima en welkom :thumb:
Alvast super bedankt!

Naar een computer winkel gaan en daar er een laten bouwen via een usb kabel kun je hem dan zo aansluiten op je pc ik heb het ook werkt prima kost een 80 gigabyte ongeveer 100 euro kantklare zijn duurder

Dure winkel ga je naar toe dan, wanneer je je beseft dat er externe HD's zijn van 200 Gb voor rond de €150(kant en klaar) .
En dan gewoon via USB "inprikken".

Das makkelijk; in de USB prikken en de PC herkent 'm dan zeker gewoon als een verwisselbare schijf E ofzo

:thumb: Super; geen ingewikkelde installatie toestanden o.i.d. En merken? :)

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden; ik ga eens kijken...jullie horen de afloop wel zodra ik 'm hier heb.

krijg je met die kant en klare externe schijven de hd eruit
ik dacht van niet

daarvoor heb ik gekozen voor hd case en steek er de hd die ik wil

bv. omdat ze vol is
voor gecraste pc de data op andere partitie te zetten
voor besmete hd (virus) te scannen via andere systeem
je meer hd hebt

als je neefkes hebt die dat allemaal binnentrekt is soms gemakkelijk

Nou omdat de TS het hier over een externe HD heeft, lijkt me jouw verhaal en angst totaal overbodig.

welke angst
ik zeg gewoon dat ik de hd van mijn neef in mijne case steek en hem scan met test pc
wie heeft hier over angst

aan berjos 3
koop een kant en klare externe/of een case met hd
wel een usb2

Lees het hele verhaal nog maar een keer...................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan