Externe harde schijf aansluiten op de dvd-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

509902

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2012
People,

Ik heb een nieuwe extern harde schijf gekocht van seagate 1tb.
De bedoelling was om er films op te zetten, zodat ik ze vervolgens op de dvd speler kon kijken.
Dit gaat met een normale usb wel, maar met deze dus niet.
Ik heb al gezien dat de usb stick Fat32 is en de externe schijf een NTFS.
Wat kan ik eraan doen om wel films via de harde schijf te kunnen kijken? En kan dit dan schadelijk zijn voor de externe harde schijf?

Groet
J.

je hd zal je dan ook om moeten zetten naar fat32, verstandig is wel de evt. inhoud tijdelijk ergens anders te parkeren tijdens het omzetten van ntfs naar fat32

Zoiets dacht ik ook al, maar ik zou niet wete hoe dit moet?
Is het trouwens schadelijk voor de harde schijf of wat veranderd er verder precies?

het is niet schadelijk voor je hd.
Je kan het omzetten met windows schijfbeheer of met een partitie manager

Oke, maar wat is de reden dat die harde schijf dan in NTFS staat en niet in Fat32 ofzo? Het zal toch ergens goed ofzo voor moeten zijn?
En wat is de makkelijkste en snelste manier om het om te zetten dan? Kost dit veel moeite?

Voor zover ik weet kun je alleen met formatteren naar FAT32 terug. Omgekeerd van FAT32 naar NTFS kun je zonder data verlies met converteren doen.

NTFS kan bestanden groter dan 4GB aan en FAT32 niet.

Oh oke.
Als ik het omgezet hem naar Fat32 kan ik dan niet meer gebruiken dan 4 gig of hoe zit dat dan precies?

Ik zou zeggen, probeer het! Fout kan het niet gaan, zowel converteer je dat ding terug naar FAT 32 of andersom. Wees trouwens wel zeker dat je harddisk geen besturingssysteem nodig heeft, want nagenoeg alle tv's kunnen geen software aan van buitenaf.

Laatst bewerkt:
Oke ik zal het proberen, hartelijk dank voor de uitleg!!

Nog één dingetje,
Ik kan via de formatteer functie op die hd alleen kiezen voor exFAT of NTFS standaard dus. Is dit hetzelfde als Fat32?
En ik kan nog kiezen voor een bepaalde clustergrootte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ter aanvulling: Je kan onder FAT32 theoretisch 8 TB "adresseren", maar in praktijk maximaal 2 TB.
Verder kan je een NTFS-volume niet converteren naar FAT32 (noch FAT).
Even gecontroleerd, & dan krijg je dit te zien:

De volumenaam van station H is USBPRO3DISK
Het volumenummer is 9891-4873

convert h: /fs:fat32 /x
CONVERT is niet beschikbaar voor NTFS-stations.

Dus moet je schijf herformatteren naar FAT32, met als bijkomend nadeel dat de individuele bestandsgrootte maximaal 4 GB kan zijn.

Om een schijf onder Windows te herformatteren, moet je aanmelden als (een) Beheerder. Ga naar Start, Computer, RechterMuisKlik, Beheren, & kies dan Schijfbeheer. RMK het station, klik Formatteren, typ of verwijder Volumenaam, kies bestandssysteem, kies voor Clustergrootte altijd Standaard, tenzij je weet waarom anders. OK... Sluit Computerbeheer.

Vanaf Vista kan het op de volgende manier via de Opdrachtregel:

format <schijfletter>: /fs:fat32 /x /p:2

In Windows 2000/XP/2003 idem maar dan zonder de /p:2, want dat betekend aantal maal overschrijven met nul, & dat is in die versies niet beschikbaar.

Tot slot stellen de grote fabrikanten, zoals Seagate (Maxtor, Samsung) & Western Digital, op Acronis gebaseerde schijf-managers beschikbaar, waarmee ook een opstart-cd gemaakt kan worden, & waarvan het merendeel ook op Hiren's Boot CD (HBCD) staat.

DiscWizard Seagate
MaxBlast 5 Seagate
WD Support

Microsoft KB Bronnen, in het Engels want de Nederlandse machine-vertalingen zijn compleet onbegrijpelijk, zelfs als je geen Engels kent:

Limitations of FAT32 File System
Limitations of the FAT32 File System in Windows XP
Description of the FAT32 File System in Windows XP

Ik heb zelf vista, waar moet ik die opdrachtregel dan voltooien of invullen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan