Externe Harde schijf aanzetten, laptop loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBJM1980

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met her volgende probleem:

Mijn externe harde schijf heeft kuren, vanmorgen heb ik hem nog gewoon gebruikt en werkte alles prima.
Maar toen ik vanavond de externe harde schijf aan zette, liep mijn laptop vast, ik kon helemaal niks meer.
Op het moment dat ik de schijf uitzet, kan ik weer gewoon verder werken op mijn laptop.
Het gaat om een Argosy 250GB. Op de laptop van mijn vriendin heb ik hetzelfde probleem.
Dus als ik hem aanzet lopen onze laptops vast, maar zet ik hem weer uit kunnen we weer gewoon verder computeren.

Wie kan mij helpen.?

Groeten,
Jeroen

Is dat een harde schijf zonder aparte voeding? Indien van wel, dan vermoedt ik dat ze inees teveel stroom trekt, waardoor de laptop niet meer goed kan werken. Probeer ze eens op een vaste pc aan te sluiten, daar krijg je soms meer stroom uit. Maar in feite vrees ik dat je kan kiezen tussen twee kwalen: Of de usb to ide adapter is kapot, of de harde schijf zelf is kapot. Mocht het alleen het eerste zijn, kan je de harde schijf uitbouwen en via een ide to usb of sat to usb adapter aan een computer hangen. Mocht het het tweede zijn dan kan je de schijf beter weggooien (of na de gemeentewerf brengen voor recycling.:thumb:

Als de laptop uit staat, sluit dan de externe schijf eens aan en zet die aan, start daarna de laptop op en kijk wat de laptop dan doet.

En kijk of je via start uitvoeren>typ daar chkdsk F: /f waarbij F staat voor de drive letter van je externe schijf

Het is een harde schijf met aparte voeding idd.

En de laptop opnieuw opstarten met de harde schijf al aan heb ik ook al geprobeerd, maar dan start de laptop niet eens op en krijg ik een zwart beeld, op het moment dat ik de HS weer uitzet, gaat de laptop weer draaien...:confused:

Kijk de aansluiting van de externe schijf eens na, als deze pinnetjes op de kabel heeft en er is er eentje scheef dan kan dit misschien de oorzaak zijn.(sluiting)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan