Externe harde schijf als back-up

• Onderwerp starter Onderwerp starter sabor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sabor

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

Ik heb een 1TB externe harde schijf van Western Digital. Daar heb ik enkele ander bestanden op staan.
Nu wil ik deze schijf ook gebruiken als back-up. Als ik dan een back-up maak dan wordt het aan het eind afgebroken en krijg ik de melding back-up mislukt.

Ik weet niet waarom dat gebeurt.
- Kan deze externe schijf daar wel voor gebruikt worden ?
- Moet ik eerst iets met de schijf doen ?

Mvrgr
Sabor

Hallo Sabor ik geloof dat het niet gaat met Vista, maar weet het niet zeker. Klik hier anders even voor een help in PDF. Wellicht staat daar de gewenste informatie. Laat gerust weten als het niet goed is. Succes. Klik Normaal gesproken zijn deze schijven geformatteerd vooraf volgens mij maar dat kun je vinden op hen website. Let op met dat formatteren, staat er al wat op. Niet doen dan ben je alles kwijt.

Laatst bewerkt:
Niet duidelijk is hoe je de backup maakt.

Algemeen: Backup-problemen zoals jij ze aangeeft ken ik als dat er bestanden/mappen niet leesbaar zijn (danwel niet gevonden worden, want niet aanwezig).
Eerste stap die ik dus zou zetten is het checken van het bestandssysteem van de schijf die je backupt, met aangeven dat beschadigde bestanden hersteld moeten worden.
Voor het tweede probleem zou je moeten aangeven wat je precies wilt backuppen en daar mee spelen en testen totdat je duidelijk hebt waar bestanden/mappen niet gevonden worden in de selectie die je aangegeven hebt.

Tijs.

hallo manamana en dnties,

als ik de backup maak krijg ik een error code: 0x81000033

gr
Sabor

Erg informatief is dit niet.
a. Ik vraag hoe je de backup maakt (welk programma je ervoor gebruikt etc.) Het antwoord erop is van belang, dus geef die!
b. Ik heb gezegd te beginnen met een schijfcontrole met bestandsreparatie van alle schijfletters die je gaat backuppen. Richt je daar nu even op.

Tijs.

Overigens betekent de foutmelding dat je (een of meerdere) schijfletters nu zodanig vol zijn dat er geen "schaduwkopie" kan worden gemaakt van de bestanden die gebackupped moeten worden.

Maak dus ruimte vrij op te backuppen schijfletters die minder dan 15% vrije opslagruimte hebben. Heb je (zie Schijfbeheer: diskmgmt.msc ) ook een System Reserved partitie van 100 MB, vraag ook daar van op hoeveel ruimte er op beschikbaar is.

Overigens moet je natuurlijk ook zeker zijn dat op de externe harde schijf zelf genoeg vrije ruimte is om de backup volledig erop te kunnen zetten. :D

Tijs.

hi dnties

1. voor de back-up ga ik naar: configuratie scherm > Alle configuratie onderdelen > back-up maken en terugzetten. Vervolgens "nu back-up maken". (zie bijlage backupmaken.jpg)
2. Schijfcontrole uitgevoerd (zie bijlage)

backupmaken.JPG
schijfcontrole.JPG

gr
Sabor

Zie mijn vorige posting over mogelijk te weinig vrije ruimte voor schaduwkopieën op de te backuppen schijfletters.

Verder fijn dat de schijfcontrole gedaan is. :)

Tijs.

Hi dnties
Als ik naar mijn externe harddisc kijk dan is er nog ruim 500Gb ruimte over. Hoeveel heb je dan nog extra over?

Gr
Sabor

Hallo ,
Misschien een gekke vraag , maar heb jij de externe hd wel als backup locatie geselecteerd ?

HI hansscheer

Volgens mij wel. Zie bijlage eerder bericht

Gr
Sabor

Ik schrijf dat je alle schijfletters van je interne harde schijf die je wilt backuppen moet checken op (minstens) 15% vrije ruimte.

Dat de externe harde schijf voldoende vrije ruimte moet hebben is evident, dus mooi dat je dat gecheckt hebt, maar het gaat (ook/vooral) om de schijfletters van de interne harde schijf bij het foutnummer dat je noemde.

Tijs.

Ik heb 23,8 Gb ruimte op mijn interne schijf. (zie bijlage)internescijf.JPG
Maakt het uit dat ik een SSD kaart gebruikt voor mijn programma's ?

Je bedoelt SSD schijf, natuurlijk.

Ok, ruimte heb je genoeg op C: en als dat de enige schijfletters is die wordt gebackupped dan gaat het verhaal over te weinig vrije opslagruimte niet op.
Kun je laten zien in een schermafdruk hoe de backup-taak er uit ziet? (Dus dat we kunnen zien wát je geselecteerd hebt om te backuppen?)

Tijs.

wie helpt me ? probleem is nog steeds niet opgelost ?

Gr
Sabor

Kies eens Zelf bepalen ipv. Automatisch en geef slechts 1 (relevante) map aan.

Kijk of dat lukt. Indien ja, dan kun je daarna de selectie uitbreiden én ben je zeker dat het probleem er in zit dat bij Automatisch wordt geprobeerd om mappen en bestanden te backuppen die niet meer aanwezig zijn etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan