Externe Harde Schijf Beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnfre1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Ik heb een Maxtor Basic Externe Harde Schrijf van 500gb.
Eerst gaf hij minder beschikbare gigabytes aan in vergelijking wat er op stond maar dat terzijde.

Het komt er dus op neer dat ik deze fout krijg
xpu4y1.jpg

Ik heb hem al bekeken met testdisk
2nimf87.jpg

Als iemand enig idee heeft of de oplossing weet hoor ik dat graag zo spoedig mogelijk.

Alvast bedankt
met vriendelijke groet
John

Klinkt mij in de oren (zie ook de melding) dat je in TestDisk moet gaan kiezen voor Rebuild BS
(BS = BootSector).

Je kunt natuurlijk even wachten totdat iemand anders dit bevestigt of een andere tip heeft.

Tijs.

oke ik snap ook niet precies wat het inhoud heb ook al enkele oplossingen geprobeert wat ik op internet vond maar het werkte niet.

Heb je dat Rebuild BS nu al gedaan dan? En indien ja, hielp dat niet?

Tijs.

je kan kiezen uit
Dump sectors
of List Dictionaries and files
wat moet ik doen ?

Kies (op dezelfde plek in Testdisk als je schermafdruk) voor List
Kijk of je de bestanden kunt zien. Indien ja, maak dan een kopie op de vaste schijf van de bestanden die écht belangrijk voor je zijn.

Doe daarna een Repair MFT, want vlgs. Testdisk is je bootsector in orde, dus hoef je daar niet aan te sleutelen.
Even in aanvulling op Repair MFT: Als ik je goed begrijp kun je ook gewoon een herstel van de bestanden proberen vanuit Verkenner: Rechtsklikken op G:, Eigenschappen kiezen, tabblad Extra, Nu controleren kiezen, bovenste optie van bestandsreparatie aanzetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heeeeeuuj !!!
Gelukt !! Ik kan mijn spullen eraf halen.
Zal dat van bestandsreparatie nog ff kijken of het kan maar als het niet lukt is het niet zo erg.
Ik was toch al van plan om een nieuwe harde schijf te halen dus dat maakt niet meer uit.
Heeft me een hoop belangrijke gegevens bespaard. !!!

Super Bedankt !!

m.v.g.
John

Laatst bewerkt:
Met dank aan Testdisk. ;)

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Als ik dat doe zegt hij:

johnfre1, je hebt geen toestemming voor toegang tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
Als je probeert een bericht te posten, heeft de administrator je account mogelijk uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Misschien het activatie-mailtje gemist van je account?
Of er was misschien even een probleem op het foum (gebeurt de laatste tijd wel eens).

Als het nu nóg niet lukt, laat het dan maar. Per slot staat duidelijk in deze discussiedraad dat er resultaat was.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan